دئودورانت و سرطان سینه

آیا دئودورانت باعث سرطان سینه شود؟

آیا دئودورانت باعث سرطان سینه شود؟ در سال‌های اخیر، بحث‌های زیادی در مورد دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها و ارتباط آنها با سرطان سینه انجام شده است که باید پاسخ علمی آنها را دریافت کرد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از health، آیا دئودورانت باعث سرطان سینه شود؟ بخشی از پرسش حاوی نظریه‌‌ای است که به بیماران گفته می‌شود نباید از ضد تعریق حاوی آلومینیوم در طول تابش اشعه استفاده کنند، زیرا آلومینیوم باعث افزایش تحریک پوستی می‌شود.

چه رابطه‌ای بین دئودورانت‌ و ضد تعریق‌ و سرطان سینه وجود دارد؟

هیچ مدرک علمی کشف نشده که استفاده از دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها را با ایجاد سرطان سینه مرتبط کند.

آیا مواد دئودورانت‌ها سرطان زا است؟

آلومینیوم اصلی‌ترین عنصر موجود در دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها است.

ترکیب آلومینیوم فعال، مجرای عرق را در زیر بغل شما می‌بندد تا عرق به سطح پوست نرسد و علائم عرق روی لباس ظاهر نشده و بوی بدی به وجود نیاوزد.

برخی ممکن است فکر کنند که چون آلومینیوم روزانه استفاده می‌شود و جذب پوست نزدیک سینه می‌شود، می‌تواند اثراتی شبیه استروژن داشته باشد.

در حالی که استروژن می‌تواند باعث رشد و توسعه برخی از سلول‌های سرطان سینه شود، هیچ چیز شواهدی نشان نداده که آلومینیوم موجود در دئودورانت شما اثری شبیه استروژن داشته باشد.

با این حال بیشتر دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها حاوی سموم شیمیایی هستند که ممکن است مصرف کننده را در معرض خطر قرار دهد، مانند:

پارابن:

این نگهدارنده تولید هورمون طبیعی بدن شما را مختل کنند. با این حال، هیچ مدرک قطعی نشان نداده که این ماده می‌تواند باعث سرطان سینه شود.

تریکلوزان:

تریکلوزان یک آفت کش است که در بسیاری از محصولات خانگی مانند صابون‌های ضد باکتری، خمیر دندان، لوازم آرایش و غیره یافت می‌شود.

فتالات:

تحقیقات درباره این نرم‌کننده‌ها و ارتباط آن با سرطان سینه بی‌نتیجه بوده است.

پروپیلن گلیکول:

هیچ تحقیقی این ماده را با سرطان مرتبط نکرده است. در واقع، سازمان‌های جهانی آن را برای استفاده در غذاها، داروها و لوازم آرایشی بی‌خطر می‌دانند.

اگر به دنبال یک جایگزین برای دئودورانت هستید، محصولات طبیعی و همچنین جوش شیرین گزینهٔ خوبی است.

به هر حال قبل از استفاده تست حساسیت انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx