موی صاف

صاف کردن موها با روش‌های طبیعی را بیاموزید

حتما می‌دانید که استفاده زیاد و افراطی از اتوی مو، سشوار و محصولات شیمیایی برای سلامت موها مضر است و نتیجه‌ای جز موخوره، موهای سوخته و وز شده ندارد. اما اگر خیلی دلتان می‌خواهد موهای صاف و لختی داشته باشید می‌توانید روش‌های کاملا طبیعی را امتحان کنید.

به گزارش آی‌زندگی، نتایج تحقیقات دانشکده مهندسی مدلین نشان می‌دهد گیاه Caesalpinia Spinosa که گیاه تارا نامیده می‌شود به دلیل دارا بودن تانین‌های قابل هیدرولیز در ترکیب آن می‌تواند موها را صاف کند. این مواد فعال پیوندهای عرضی بین الیاف موها ایجاد کرده و بین فیبرهای کراتین قرار می‌گیرند و پیوندهایی تشکیل می‌دهند که الیاف موها را بازسازی می‌کنند.

در ادامه به چند ماسک طبیعی صاف کننده موها اشاره می‌کنیم.

شیرنارگیل و آب لیموترش

ترکیب شیرنارگیل با آب لیموترش باعث تغذیه پوست سر شده و موها را نرم و صاف می‌کند. برای اینکار یک لیوان (معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر) شیرنارگیل و آب یک عدد لیموترش را ترکیب کرده و بعد از شست‌وشوی موها آن را به موها بزنید. اجازه دهید ترکیب چند دقیقه روی موهایتان بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید. می‌توانید اینکار را چند مرتبه در هفته تکرار کنید.

موز و شیر

موز منبع غنی ویتامین B۶ است که برای سلامت موها فوق‌العاده عمل می‌کند. علاوه‌براین به دلیل میزان بالای قند موجود در آن رطوبت طبیعی موها را حفظ می‌کند.

به نظر می‌رسد که شیر نیز می‌تواند پوست سر را نرم کند. میزان ترکیب این دو ماده به بلندی موها و حجم آنها بستگی دارد. کافیست موز را پوره کرده و با مقداری شیر ترکیب کنید تا به صورت خمیر در بیاید. سپس خمیر حاصل را روی موهای مرطوب خود بگذارید و یک ساعت و نیم صبر کنید. در نهایت نیز موها را آبکشی کرده و شانه بزنید.

عسل، روغن‌های گیاهی و شیر

برای تهیه این ماسک صاف‌کننده مو به نصف لیوان (معادل ۱۲۵ میلی‌لیتر) شیر، یک لیوان (معادل ۴۰۰ گرم) عسل، نصف لیوان (معادل ۱۱۰ گرم) روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری (معادل ۲۰ میلی‌لیتر) روغن نارگیل نیاز دارید.تمام مواد را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا یکدست و غلیظ شود. اجازه دهید ماسک‌تان خنک شود و سپس آن را روی موها بگذارید.

از نوک موها شروع کرده و تا ریشه موها پیش بروید. موهایتان را با نایلون بپوشانید و اجازه دهید حدود ۳ ساعت روی سرتان بماند. سپس موهایتان را طبق عادت روزانه‌تان شست‌وشو دهید.

 

شیر، توت‌فرنگی و عسل

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که توت‌فرنگی با زوال عقل و پیری مغز مقابله کرده و به سلامت دستگاه قلب و عروق و همچنین حفظ میکروبیوت‌های روده‌ها کمک می‌کند.این میوه پرطرفدار برای تغذیه موها نیز موثر است. برای تهیه این ماسک میوه‌ای به ۱ لیوان (معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر) شیر، یک‌چهارم لیوان (معادل ۵۰ گرم توت‌فرنگی) و ۲ قاشق غذاخوری (معادل ۵۰ گرم) عسل نیاز دارید. تمام مواد را در مخلوط‌کن ریخته و به‌خوبی میکس کنید و روی موهای مرطوب بگذارید و اجازه دهید ۲ ساعت روی سرتان بماند. در نهایت موهایتان را بشویید و شانه کنید.

تخم‌مرغ و روغن زیتون

تخم‌مرغ و روغن زیتون خواص بسیاری برای موها دارند. پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ موها را تغذیه کرده و باعث نرمی آنها می‌شود.روغن زیتون نیز به نوبه خود موها را در برابر آسیب‌های خارجی محافظت می‌کند چون به پوست سر نفوذ کرده و باعث کاهش آب جذب شده توسط موها و در نتیجه کاهش التهاب نیز می‌شود.برای این‌کار دو عدد تخم‌مرغ همزده و مقداری روغن زیتون را ترکیب کنید. ماسک را روی موها بزنید و ماساژ دهید. یک ساعت صبر کنید و در نهایت موها را با آب ولرم آبکشی کنید. در ادامه یک ساعت دیگر نیز صبر کنید و در نهایت موهایتان را شامپو بزنید.

لیموترش و عسل

عسل رطوبت‌رسان بوده و باعث تسریع درمان زخم های جزئی می‌شود. اگر عسل را با آب لیموترش ترکیب کنید یک ماسک موی مرطوب‌کننده فوق‌العاده خواهید داشت.یک قاشق غذاخوری (معادل ۲۵ گرم) عسل را با نصف قاشق غذاخوری (معادل ۵ میلی‌لیتر) آب لیموترش ترکیب کنید. البته این میزان به بلندی مو و حجم آن نیز بستگی دارد.ماسک را روی موها زده و با حوله گرم بپوشانید. ۴۵ دقیقه صبر کنید و در نهایت موها را بشویید و با دقت شانه بزنید.

موز و میوه پاپایا

ترکیب این دو میوه یک روش موثر برای مرطوب کردن پوست سر و صافی موها می‌شود.نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که میوه پاپایا یک ضدشوره موثر نیز هست. موز نیز برای مقابله با میکروب‌هایی مانند «پورفیروموناس ژنژیوالیس» و «آگرگاتی‌باکتر اکتینومیستم کومیتانس» موثر است.

برای تهیه این ماسک یک عدد موز، نصف عدد پاپایا و یک قاشق غذاخوری (معادل ۲۵ گرم) عسل نیاز دارید. موز و پاپایای پوست کنده را خرد کنید و عسل را به آن اضافه کنید. با چنگال میوه را له کنید تا یک کرم یکدست حاصل شود. ماسک را به موها زده و یک ساعت صبر کنید. سپس موهایتان را طبق عادت همیشگی شامپو بزنید و بشویید و در نهایت شانه بزنید.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx