راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون

شیائومی چگونه به قابلیت شارژ کامل گوشی در 9 دقیقه دست یافت؟

شیائومی، اخیرا از یکی از مدل‌های خود با عنوان Redmi Note 12 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند دارای باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است و شیائومی ادعا می کند که می‌تواند تنها در عرض ۹ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

به گزارش آی‌زندگی؛ پدیده fast charging یا همان شارژ سریع از مدت‌ها قبل وجود داشته است، اما اخیرا رشد قابل توجهی را برای آن شاهد بودیم. در حال حاضر، تلفنی که سریع‌ترین شارژ را دارا است، OnePlus 10T است که به لطف پشتیبانی از شارژ ۱۵۰ واتی که ارائه می‌کند، می‌تواند در ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ شود. جدیدترین گوشی شیائومی اما رغیب سرسخت‌تری برای او به شمار می‌آید.

شارژ کامل تنها در ۹ دقیقه
این سازنده چینی گوشی‌های هوشمند به تازگی از سری گوشی‌های هوشمند Redmi Note 12 خود رونمایی کرد. این مجموعه شامل سری ردمی نوت ۱۲ و نسخه دیسکاوری آن است که به سرعت در کانون توجهات قرار گرفت. جالب است بدانید Redmi Note 12 Discovery Edition از استاندارد شارژ سریع HyperCharge 210W پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند دارای باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است و شیائومی ادعا می‌کند که می‌تواند در عرض ۹ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

شیائومی تنها در سرعت شارژ گوشی‌ها رقیب سرسختی نیست. در اوایل سال جاری، اوپو پشتیبانی از شارژ سریع ۲۴۰ واتی خود را به نمایش گذاشت. البته هیچ گوشی هوشمندی که بتواند از آن پشتیبانی کند، تاکنون عرضه نشده است.شیائومی می‌گوید برای رسیدن به این سطح از شارژ سریع، باید طراحی گوشی هوشمند، سلول باتری، شارژر و حتی کابل شارژ سریع را اصلاح کند. در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت چگونگی کار خود را به طور کامل توضیح داد. در این دستگاه سه تراشه شارژ سریع ۱۰۰ واتی استفاده می‌شود که به صورت بالدار توزیع می‌شوند. این تراشه‌ها تولید گرما را کاهش داده و زمان شارژ سریع پرقدرت را به حداکثر می‌رسانند.

تا آنجا که به باتری مربوط می‌شود، این گوشی هوشمند از یک باتری دو سلولی ۱۰ درجه سانتی گراد استفاده می‌کند و دارای طراحی ساختاری بهینه و مواد ساخته شده با استفاده از فرآیند تولید جدید است. شیائومی گفت: این شارژر از طراحی دوگانه GaN استفاده می‌کند که چگالی توان را بهبود می‌بخشد و کابل شارژ سریع ۱۰٫۵A سفارشی شده دارای امپدانس بسیار کم ۷۰mΩ است و ظرفیت جریان ۷۵ درصدی در مقایسه با کابل ۱۲۰W/6A دارد. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه Discovery این گوشی هوشمند راهی سواحل هند خواهد شد یا خیر؟

منبع: تجارت نیوز

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx