آیا کرم دور چشم باید دارای رتینول باشد؟

از آنجایی که پوست دور چشم‌ها یکی از اولین قسمت‌های صورت است که نشانه‌های پیری پوست را مانند چین‌وچروک‌ پاکلاغی آشکار می‌کند، بعضی افراد می‌خواهند بدانند که آیا وجود رتینول در کرم دور چشم واقعا می‌تواند برای مقابله با چین‌وچروک‌ها در پوست دور چشم‌ها موثر باشد یا نه؟

به گزارش آی زندگی‌، رتینول یکی از ترکیباتی است که از ویتامین A گرفته می‌شود و در سال‌های اخیر مورد توجه متخصصان پوست‌ومو قرار گرفته است، مخصوصا به‌خاطر ظرفیت ویژه‌اش برای کاهش نشانه‌های پیری پوست مانند خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی.

چگونه بین کرم دور چشم معمولی و کرم دور چشم حاوی رتینول انتخاب کنیم؟

کرم دور چشم می‌تواند برای مقابله با مشکلات پوستی مختلفی مناسب باشد، از خشکی پوست تا کدرشدگی و پف‌کردگی. وقتی که می‌خواهیم بهترین کرم دور چشم را متناسب با شرایط پوست خودمان انتخاب کنیم، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشیم. مثلا اگر اولویت کسی واقعا آبرسانی بهتر به پوست دور چشم‌ها یا تلاش برای رفع تیرگی دور چشم‌ها باشد، باید دنبال محصولاتی بگردد که توانایی خوبی در این زمینه دارند.

از آنجایی که پوست دور چشم‌ها نازک و ظریف است، رتینول هم با قدرت بیشتری در پوست این ناحیه از صورت جذب می‌شود و عملکرد بهتری هم برای این قسمت از صورت دارد، اما این کار احتمال تحریک‌سازی پوست دور چشم را هم بیشتر می‌کند. بنابراین کسانی که کرم دور چشم حاوی رتینول را انتخاب می‌کنند، باید استفاده از محصول را با دوز بسیار محدود شروع کنند تا خطر ابتلا به تحریکات پوستی را به حداقل برسانند.

به‌علاوه، کرم دور چشم حاوی رتینول می‌تواند تقسیم و تکثیر سلولی را تقویت کند و به همین دلیل هم مواجهه با درجات محدودی از تحریکات پوستی در اوایل دوران استفاده از این محصولات رایج است.

اگر می‌خواهید از کرم دور چشم رتینول‌دار استفاده کنید، غلظت رتینول در محصول انتخاب‌شده باید بین 0.01 تا 0.03 درصد باشد. گزینه بهتر هم این است که محصولات حاوی پری‌ـ‌رتینول را انتخاب کنید که کمتر باعث تحریکات پوستی می‌شوند.

بعضی افراد تصور می‌کنند که استفاده از سرم صورت رتینول‌دار برای پوست دور چشم اشکالی ندارد، اما چنین کاری به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. سرم‌های صورت رتینول‌دار از نظر غلظت متناسب با پوست صورت تنظیم شده‌اند و می‌توانند باعث تحریکات پوستی و حتی پوسته‌ریزی شوند.

پس اگر این سرم‌ها یا کرم‌های مخصوص صورت با پوست دور چشم تماس داشته باشند (مخصوصا انواع تجویزی و غلیظ)، باید منتظر مواجهه با مشکلاتی مثل قرمزی، پف‌کردگی، تحریکات پوستی و کم‌آبی در پوست اطراف چشم‌ها باشید.

گذشته از همه اینها، کرم دور چشم رتینول‌دار نباید در روتین روزانه مراقبت از پوست قرار بگیرد. ضمنا افرادی که از این محصولات حاوی رتینول استفاده می‌کنند، بهتر است که به کرم دور چشم حاوی پپتیدها به‌عنوان یک جایگزین باکیفیت و مناسب فکر کنند زیرا پپتیدها دارای اثربخشی و سازگاری مناسبی با پوست ظریف و نازک دور چشم‌ها هستند.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx