این کارهای ساده را انجام دهید تا کودکتان با هوش شود!

به گفته محققان آمریکایی اگر می‌خواهید فرزندانتان با هوش شوند زمان استفاده آنها از صفحه نمایش{موبایل و تبلت و تلویزیون} را به یک ساعت در روز محدود کنید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، به محققان دانشگاه ایلینوی پس از تحقیق به این نتیجه رسیدند که کودکانی که روزانه کمتر از یک ساعت را با آی‌پد و سایر ابزارها می‌گذرانند، مغز بهتری نسبت به همسالان خود دارند.

این محققان دریافتند کودکان دو ساله که مدت زمان استفاده از اسکرین را به 60 دقیقه محدود کردند و حداقل روزانه 15 دقیقه در روز به بازی‌های سنتی می‌پردازند نسبت به کودکان نوپا که زمان بیشتری را صرف وسایل الکترونیکی می‌کنند، عملکرد اجرایی بهتری دارند.

همچنین توصیه شده است که روزی پانزده دقیقه بازی سنتی انجام دهند که باعث افزایش عملکرد مغز و بهبود حافظه در کودکان می‌شود.

ماندن کودکان روی صفحه نمایش خطر چاقی، اعتماد به نفس پایین و ADHD را افزایش می‌دهد.

تصور می‌شود که بازی در بیرون یا بازی با اسباب‌بازی‌های سنتی، مغز را پر از خون می‌کند، رگ‌های خونی را افزایش داده و اتصالات نورون را تقویت می‌کند و به کودکان اجازه می‌دهد تا رشد شناختی را آسان‌تر به دست آورند.

از طرف دیگر خیره شدن به وسایل الکترونیکی مغز را تحریک نمی‌کند و اعتقاد بر این است که قشر مغز را که تفکر انتقادی و استدلال را مدیریت می‌کند، نازک می‌کند.

ارقام حاکی است کودکان نوپا در آمریکا به طور متوسط ​​روزانه دو ساعت و نیم وقت خود را صرف تماشای تلویزیون، آی پد، تلفن همراه یا بازی های ویدیویی می‌کنند.

سازمان آفکام در انگلیس تخمین می‌زند که کودکان سه تا چهار ساله سه ساعت در روز را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنند.

تصور می‌شود در طول همه‌گیری، زمانی که مدرسه در خانه و قرنطینه رایج شد، زمان نشستن پای اسکرین توسط کودکان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در این مطالعه، محققان دانشگاه ایلینوی Urbana-Champaign داده های 356 کودک نوپا را در سراسر ایالات متحده بررسی کردند.

والدین فعالیت‌های بدنی فرزندان خود را هر روز گزارش می‌کردند و از طریق نظرسنجی‌های یکباره ساعت و رژیم غذایی آنها را ثبت می‌کردند.

همچنین از آنها خواسته شد تا حافظه فرزندشان، توانایی برنامه ریزی و سازماندهی افکار خود، مدیریت پاسخ های عاطفی، خودداری از رفتارهای تکانشی و تعویض بین وظایف را ارزیابی کنند.

آنها این کار را با استفاده از فهرست رتبه بندی رفتاری برای عملکرد اجرایی برای کودکان پیش دبستانی بر اساس 63 سوال انجام دادند.

کودکان نوپا که کمتر از یک ساعت در روز با وسایل الکترونیکی کار می‌کردند، به طور قابل توجهی در به خاطر سپردن اطلاعات، کنترل تکانه‌ها بهتر عمل کرده و عملکرد اجرایی بهتری داشتند.

کودکانی که حداقل 15 دقیقه بیشتر در روز فعالیت بدنی بیشتری داشتند نیز امتیاز بیشتری برای یادآوری حافظه کسب کردند.

به گفته محققان، دوران نوپا دوره حساس رشد شناختی و رشد سریع مغز است، به این معنی که عواملی مانند غذا، ورزش و زمان تماشای صفحه نقش کلیدی دارند.

نایمان خان، استاد “حرکت شناسی و سلامت جامعه” دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign و سرپرست این مطالعه گفت عملکرد اجرایی زیربنای توانایی شما برای درگیر شدن در رفتارهای هدفمند است.

به گفته وی این شامل توانایی‌هایی مانند کنترل بازدارنده است که به شما امکان می‌دهد افکار، احساسات و رفتار خود را تنظیم کنید. حافظه کاری که به وسیله آن می‌توانید اطلاعات را به اندازه کافی در ذهن نگه دارید تا یک کار را انجام دهید و انعطاف پذیری شناختی، مهارتی که با آن توجه خود را بین وظایف یا خواسته های رقابتی تغییر می دهید.

وی افزود: به نظر می رسد تأثیر درگیر شدن در رفتارهای سالم بر توانایی‌های شناختی در اوایل دوران کودکی به ویژه برای رفتارهای مربوط به فعالیت بدنی و زمان کم تحرکی مشهود است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx