خوردن غذا قبل از خواب: درست یا غلط؟

یک متخصص مغز و اعصاب کایروپراکتیک پیشنهاد می‌کند که با خوردن غذا قبل از خواب می‌توانید خواب بهتری داشته باشید؛ اما آیا این ادعا درست است؟

به گزارش آی زندگی و به نقل از shape؛ طبق ادعای وی، خوردن غذا قبل از خواب هورمون های آدرنال کورتیزول و آدرنالین را متعادل می‌کند و به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید.

این وعده بهتر است بدون کربوهیدارت باشد و بیشتر درشت مغذی های اصلی موجود در آن پروتئین و چربی باشد.

به عنوان مثال، او پیشنهاد می‌کند که می‌توانید نصف یک سیب آغشته به کره بادام زمینی بخورید.

طبق استدلال وی بدن کورتیزول را به طور فزاینده‌ای در طول شب آزاد می‌کند تا اینکه این مقدار در صبح به اوج خود می‌رسد و به شما کمک می‌کند هوشیاری داشته باشید.

اما استرس بیش از حد می‌تواند باعث کم شدن سطح کورتیزول در فرد و در طول شب شود و باعث شود آدرنالین ،محرک سیستم عصبی مرکزی بیشتری تولید شود.

آیا خوردن  غذا درست قبل از خواب برای داشتن خواب بهتر موثر است؟

اگرچه این متخصص ادعا می کند که این روش برای او و برخی از بیمارانش در کوتاه مدت موثر بوده ، اما سایر کارشناسان متقاعد نشده‌اند که این روش خوبی باشد.

دکتر پو چانگ هسو، متخصص محتوای پزشکی می گوید: «بسیاری از مردم در نیمه شب به دلیل سطح کورتیزول و تولید آدرنالین از خواب بیدار نمی‌شوند. بیداری های شبانه ممکن است به دلایل متعدد دیگری ایجاد شود و غذا خوردن قبل از خواب نمی‌تواند به این افراد کمک کند».

دکتر هسو تنها متخصصی نیست که صحت توصیه های بیر را زیر سوال می‌برد.

متخصصان دیگر نیز معتقدند که عوامل دیگری مانند جنسیت، سن و مرحله قاعدگی بر بی‌خوابی تاثیر دارد و با خوردن غذا قبل از خواب درمان نمی‌شود.

در حالی که دکتر هسو و وایس نسبت به توصیه های این متخصص برای خواب بهتر تردید دارند، اما آنها موافقند که برخی از غذاها ممکن است باعث خواب بهتر شوند.

غذاهایی شامل موز، کیوی، بادام و بوقلمون که همگی حاوی تریپتوفان، پیش ساز ملاتونین هستند و می‌توانند خواب بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags:
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx