این آزمایش به شما می‌گوید چقدر سریع پیر می‌شوید!

آزمایش بزاق 170 پوندی ساخت DAM Health سن بیولوژیکی شما را گفته و می‌گوید چقدر سریع پیر می‌شوید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، آزمایش اپی ژنتیک تلاش دارد تا سن تقویمی و سن بیولوژیکی را اعلام کند و تخمین بزند چقدر سریع پیر می‌شوید.

سن تقویمی اشاره به این دارد که چند سال زندگی کرده‌اید و آزمایش اپی ژنتیک تخمینی از زوال بدن بر اساس نشانگرهای ظریف روی DNA شما است.

سازنده انگلیسی ادعا کرده است که طبق این آزمایش به شما گفته خواهد شد ممکن است به چه بیماری‌هایی حساس بوده و دچارش خواهید شد.

دیدگاه سنتی درباره پیری این است که این پدیده ناشی از تجمع آهسته آسیب در سطح سلولی است.

این حالت درست مثل یک ماشین است که قطعات آن خراب یا فرسوده می‌شوند.

ممکن است تعیین عدد در این مورد دشوار باشد و به همین خاطر آزمایش ساعت اپی ژنتیک مطرح می‌شود تا سطوح متیلاسیون DNA را اندازه گیری کند که معنایش شمارش میزان مولکول‌های خاص به نام گروه‌های متیل چسبیده به DNA سلول‌های شما است.

درست مانند «کشتی چسب» Barnacels هستند که خود را به بدنه کشتی چسبانده و سرعت آن را کاهش می‌دهند.

آزمایش مذکور، ارائه شده توسط DAM Health با مشارکت شرکت Muhdo،متخصص در اپی ژنتیک طراحی شده است.

خریداران از یک قیف برای تف کردن به داخل یک ویال استفاده کرده و سپس برای تجزیه و تحلیل از طریق پست به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

سپس بر اساس تحلیل DNA و اپی ژنتیک آنها گزارش سلامتی ارائه می‌شود.

آزمایش‌های DNA به آنها درباره سلامتی آنها اطلاع می‌دهد و به آنها توصیه می‌کند که چگونه رژیم غذایی، ویتامین‌ها و مکمل‌های خود را تغییر دهند.

گفتنی است مؤلفه اپی ژنتیکی آزمایش، سن بیولوژیکی آنها را با استفاده از داده‌های گرفته شده در همان نمونه بزاق محاسبه می‌کند.

سازندگان ادعا کردند که به آنها امکان می‌دهد تخمینی از سن چشم، حافظه و شنوایی افراد را نیز ارائه دهند.

دامی ابویجی، مدیر تحقیقات و نوآوری DAM Health گفت اپی ژنتیک نشان می‌دهد که افراد تغییرات خاصی در ژن‌های خود دارند که بر سبک زندگی آنها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود این اطلاعات بینشی در مورد بیماری‌هایی که ممکن است به آن‌ها مستعد باشید، از مدت‌ها قبل از ظهور آنها ارائه می‌دهد.

اولین آزمایشات اپی ژنتیک پس از آن انجام شد که پروفسور استیو هوروات، ژنتیک شناس آلمانی، یک ساعت پیری را در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در سال 2011 ساخت.

او الگوهای اپی ژنتیک خاص مرتبط با پیری را اندازه گیری کرد.

این به او اجازه داد تا مدلی تولید کند که سن بیولوژیکی یک نفر را صرفاً بر اساس سطوح متیلاسیون تخمین بزند.

هنگام آزمایش کورکورانه صدها نفر، ارقام سن بیولوژیکی با سن تقویمی اکثریت مطابقت داشت – که نشان از دقیق بودن آن داشت.

این بدان معناست که ساعت به عنوان یک مقایسه مفید عمل کرده تا ببینید سلول‌های شما چقدر جوان‌تر یا مسن‌تر از میانگین افراد هم سن شما هستند.

از آن زمان، شرکت‌هایی مانند Zymo Research ، Epimorphy و Chronomics آزمایش‌هایی را ارائه کردند.

ابویجی تاکید دارد این فناوری در آینده بسیار مهم‌تر خواهد شد زیرا ما همیشه معتقدیم تکامل چیزی است که در یک دوره زمانی طولانی اتفاق می افتد.

اما اپی ژنتیک DNA تغییراتی را که در طول زندگی ما اتفاق می‌افتد را به ما نشان می‌دهد و حتی می‌تواند اثرات نوشیدن الکل را بر بدن یا برخی غذاها به مردم نشان دهد.

از سوی دیگر، می‌تواند ایده روشنی از آنچه باید بخوریم و بنوشیم و اینکه چه نوع ورزش برای تیپ‌های بدن ما مناسب است به ما بدهد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx