زندگی پس از اقدام به خودکشی: راهی به سوی امید

سالانه تعداد زیادی از انسان‌ها اقدام به خودکشی می کنند؛ خوشبختانه برخی از آن‌ها زنده می‌مانند؛ اما آنچه اهمیت دارد ایجاد امید در این انسان‌ها است تا دوباره اقدام به خودکشی نکنند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از webmd ، بر اساس گزارش CDC، در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۵۰۰۰ نفر در ایالات متحده بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند که دوازدهمین علت مرگ و میر است.

اما این تنها بخش کوچکی از ۱.۲ میلیون جمعیت تخمین زده شده است که تلاش کردند خودکشی کنند.

خطر خودکشی و شبکه های اجتماعی

یک مطالعه ۱۰ ساله توسط دانشگاه بریگهام یانگ نشان داد که نوجوانانی که حداقل ۲ ساعت در روز از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند نسبت به هم نوعان خود در معرض خطر بیشتری برای خودکشی هستند.

شبکه های اجتماعی می‌توانند مکانی عالی برای ارتباط، اطلاعات و اجتماعی شدن باشند. اما در مقابل می‌توانند ابزاری برای نگرانی ها، قطع ارتباط و آسیب شوند.

دریافت کمک فوری

دسترسی به خدمات سلامت روان برای هر کسی که اقدام به خودکشی کرده یا با افکار خودکشی درگیر است ضروری است.

اما یک نظرسنجی در اوایل سال جاری در JAMA Psychiatry نشان داد که ۴۰ درصد از آمریکایی‌هایی که اخیرا اقدام به خودکشی کرده‌اند، گفته‌اند که هیچ مراقبت‌های بهداشت روانی دریافت نمی‌کنند.

برخی اذعان داشتند که هزینه درمان بالا بود؛ نمی دانستند به کجا مراجعه کنند و یا خدمات حمل و نقل عمومی به آن مکان در دسترس نبود.

نکته کلیدی در افرادی که در خودکشی زنده مانده‌اند این است که به جای تسلیم شدن، طوفان پرتلاطم احساسی را پشت سر بگذارند.

کسی که در بحران است باید بداند از کجا کمک بگیرد و دوستان و اعضای خانواده باید یاد بگیرند علائم را تشخیص دهند و قدم بردارند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx