نکته‌ای که مهم‌تر از ۷ ساعت خواب در شبانه‌روز است

محققان دانشگاه جام مورز لیورپول می‌گویند نگرش به ۷ ساعت خواب را تغییر داده و به کیفیت خواب بیشتراز تعداد ساعت آن اهمیت دهید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، این محققان دریافتند خواب با کیفیت که همانا بدون چرخیدن در رختخواب و همچنین سریع به خواب رفتن تعریف شده، حتی در ساعات کم، قادر به جبران تقویت سیستم ایمنی بدن است.

پروفسور نیل والش از دانشگاه جان مورز لیورپول می‌گوید یافته‌های تیمش می‌تواند نگرش ما در مورد خواب و سلامتی را تغییر دهد.

وی افزود خواب برای سلامت روانی و جسمی از جمله توانایی ما در مبارزه با عفونت مهم است.

بنیاد ملی خواب به بزرگسالان توصیه کرده که هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند.

با این حال، بسیاری از ما خواب خود را محدود می‌کنیم تا راه را برای زندگی پرمشغله خود باز کنیم – برای مثال، زمانی که برای تعهدات روزهای هفته خود زود از خواب بیدار میشویم، مرتباً خواب خود را محدود می کنیم.

به گفته این محققان وقتی خواب خود را محدود می‌کنید، لزوماً احتمال ابتلا به بیماری بیشتر نمی‌شود چراکه این واقعاً به کیفیت شما بستگی دارد.

در اولین مطالعه از این دست، محققان 1318 سرباز جدید را به مدت 12 هفته تحت نظر گرفتند.

کار آنها شامل ردیابی الگوهای خواب و سلامت شرکت کنندگان در هفته‌های قبل از آموزش و پس از پیوستن به ارتش بود، جایی که آنها مجبور بودند روال‌های بیداری دقیق را دنبال کنند.

مشخص شد که شرکت کنندگان در طول آموزش نظامی دو ساعت کمتر از زندگی غیرنظامی می‌خوابند.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که بیش از نیمی از افرادی که محدودیت خواب داشتند، خواب خود را با کیفیت خوب ارزیابی کردند.

به گفته این تیم، افرادی که در طول تمرین محدودیت خواب را تجربه کردند، تقریباً سه برابر بیشتر احتمال داشت که از عفونت تنفسی رنج ببرند.

با این حال، محدودیت خواب تنها خطر ابتلا به عفونت را در میان کسانی که کیفیت خواب ضعیف را گزارش می‌کنند، افزایش می‌دهد.

پروفسور والش و تیم‌اش دریافتند که خواب با کیفیت خوب، علی‌رغم مدت زمان کوتاه‌تر، از هر گونه بیماری تنفسی محافظت می‌کند.

وی گفت در اینجا دو پیام بسیار کلیدی وجود دارد: اول اینکه الگوهای خواب محدود می‌تواند منجر به بیماری‌های مکرر شود و دوم شگفت‌آورتر اینکه خوب خوابیدن می‌تواند از نظر مصونیت ما در برابر بیماری، خواب طولانی را از بین ببرد.

این یک پیام بسیار مفید در دنیای پرمشغله ما است، جایی که خواب اغلب قربانی فعالیت‌های دیگر می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx