جنگ وزیر دیجیتال ژاپن با استفاده کنندگان فلاپی دیسک

شاید باورتان نشود اما این خبر واقعی است و وزیر دیجیتال با زدن توئیتی رسما مبارزه با فلاپی دیسک را در این کشور فوق پیشرفته آغاز کرد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از گیزچاینا، «تارا کونو» در توئیتی که زد به همه کسب و کارهایی که همچنان اصرار به استفاده از فلاپی دیسک دارند دستور داد کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

سالهاست فلاپی دیسک به دست فراموشی سپرده شده و مردم از فلش استفاده می‌کنند و خواندن خبر استفاده از آن توسط یک کشور توسعه یافته باوقار، که با برچسب‌هایی مانند پدر صنعت الکترونیک، رباتیک و حتی فرهنگ سایبری شناخته می‌شود، بعید است.

اخیرا پلیس ژاپن فلاپی دیسک حاوی اطلاعات ۳۸ شهروند را گم کرد و مردم خبرش را فیک دانستند اما واقعیت داشت.

علاوه بر سازمان‌های دولتی، سیستم بانکی نیز از فلاپی دیسک استفاده می‌کند.

تا سال ۱۹۹۶ بیش از ۵ میلیارد فلاپی فعال در جهان وجود داشت و سونی در سال ۲۰۱۱ تولید فلاپی را متوقف کرد اما با گذشت ۱۱ سال ژاپنی‌ها هنوز اصرار بر استفاده دارند.

برخی از کاربران فکر می‌کنند که فلاپی دیسک امن‌تر است. فضای ذخیره سازی آن بسیار کوچک است و بیشتر ویروس‌ها بزرگتر از آن هستند که دیسک می‌تواند در خود جای دهد.

بوروکراسی ژاپنی همیشه اصرار بیشتری بر استفاده از فلاپی دیسک داشته است. یک کارمند دولتی که مسئول مدیریت بودجه عمومی است بارها بر قابل اعتماد بودن فلاپی دیسک برای Nikkei تاکید کرده و گفته است که “تقریباً هرگز داده‌های آن آسیب ندیده یا از دست نرفته است.”

نه فقط بوروکرات‌های دولتی، بلکه مهندسان فنی در صنعت مالی وجود دارند که به این نکته اشاره کردند که ۲۰ سال پیش سعی داشتند مشتریان را متقاعد کنند که رسانه ذخیره سازی را تغییر دهند، اما نتوانستند آنها را متقاعد کنند. برای آژانس‌های خدماتی مانند بانک‌ها و دولت‌ها، اگر برخی از مشتریان اصرار داشته باشند که فلاپی دیسک‌های پستی امن‌تر از انتقال شبکه است، به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات، آنها فقط می‌توانند «سازگار رو به پایین» باشند و تجهیزات مربوطه را حفظ کنند. در نتیجه، فلاپی دیسک‌ها تا به امروز در ژاپن زنده مانده‌اند.

البته فلاپی دیسک تنها مورد نبوده و مردم هنوز از گوشی‌های قدیمی فلیپ{تاشو} استفاده کرده و معلمان بالای ۴۰ سال گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx