برای فرار از مرگ سریع‌تر راه بروید

مطالعات قبلی تاکید بر انجام روزانه 10 هزار قدم برای کاهش مرگ زودهنگام بود اما حالا کارشناسان می‌گویند افزایش سرعت گام‌ها حتی در صورت کم بودن تعداد گام‌ها، خطر مرگ و میر را بیشتر کاهش می‌دهد.

سال‌ها است محققان تاکید دارند که انجام روزانه ده هزار قدم جلوی مرگ زودرس را می‌گیرد اما حالا محققان دانمارکی و استرالیایی دریافته‌اند که افزایش سرعت می‌تواند خطر را حتی اگر گام‌های کمتری انجام دهید، بیشتر کاهش دهد.

در بزرگترین تحقیق در نوع خود، محققان با استفاده از ردیاب‌های تناسب اندام ۷۸۵۰۰  انگلیسی بالای ۴۰ سال را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تحت نظر گرفتند.

در اولین مطالعه‌  معلوم شد ۹۸۰۰  قدم روزانه با سرعت معمولی برای کاهش خطر زوال عقل بهینه است و آن را به نصف کاهش می‌دهد.

گام زدن معادل ۶۳۰۰ آنهم با سرعت بالا باعث شد افراد ۵۷ درصد کمتر به این بیماری مبتلا شوند.

در مطالعه دوم، محققان دریافتند که هر ۲۰۰۰ قدم پیاده روی در روز خطر مرگ زودرس را حدود یک دهم کاهش می‌دهد.

اما راه رفتن با سرعت بیشتر با اثر محافظتی بیشتر همراه شد.

پروفسور امانوئل استاماتاکیس، نویسنده ارشد این مطالعه و کارشناس بهداشت عمومی در دانشگاه سیدنی گفت: به لطف محبوبیت روزافزون ردیاب‌ها و اپلیکیشن‌های تناسب اندام، تعداد گام‌ها به راحتی قابل درک است و به طور گسترده توسط مردم برای ردیابی سطوح فعالیت استفاده می‌شود و مردم به تعداد گام‌های خود فکر می‌کنند.

دکتر ماتیو احمدی از نویسندگان و پژوهشگران این پروژه گفت پیامی که در اینجا وجود دارد این است که برای مزایای سلامتی محافظتی، افراد نه تنها می‌توانند به طور ایده آل ۱۰۰۰۰ قدم در روز را هدف قرار دهند، بلکه هدفشان این باشد که سریع‌تر راه بروند.

وی افزود اندازه و دامنه این مطالعات با استفاده از ردیاب‌های مچ‌بند، قوی‌ترین شواهد تا به امروز است که نشان می‌دهد ۱۰۰۰۰ قدم در روز نقطه عطف برای سلامتی است و راه رفتن سریع‌تر با فواید اضافی همراه است.

شرکت کنندگان در این مطالعه به طور متوسط ​​۶۱ سال سن داشتند و از شتاب سنج نصب شده روی مچ برای اندازه گیری فعالیت بدنی در یک دوره هفت روزه استفاده کردند.

تعداد گام‌های آنها با مدارک پزشکی و گواهی فوت هفت سال بعد مقایسه شد.

تنها افرادی که در دو سال اول مطالعه فاقد بیماری قلبی، سرطان یا زوال عقل بودند در تجزیه و تحلیل نهایی وارد شدند.

محققان دریافتند افرادی که تقریباً ۳۸۰۰ قدم در روز با هر سرعتی راه می‌روند، احتمال ابتلا به زوال عقل درآنها تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

اما تعداد بهینه گام‌ها در روز، صرف نظر از سرعت، ۹۸۲۶ است که خطر را تا ۵۱ درصد کاهش می‌دهد.

افرادی که با “هدف” راه می‌رفتند – با سرعتی بیش از ۴۰ قدم در دقیقه – فقط با ۶۳۱۵ قدم در روز، ۵۷ درصد اثر محافظتی داشتند.

بیشترین کاهش خطر زوال عقل (۶۲ درصد) توسط افرادی به دست آمد که با سرعت بسیار سریع ۱۱۲ قدم در دقیقه حداقل ۳۰  دقیقه در روز راه می رفتند.

در مطالعه دوم روی همین شرکت‌کنندگان، محققان دریافتند که هر ۲۰۰۰ قدم روزانه خطر مرگ زودهنگام را بین ۸ تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین ارتباط مشابهی برای کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مشاهده شد.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx