جدیدترین نظریه درباره جلوگیری از ریزش مو در مردان

محققان می‌گویند رژیم غذایی غنی از پروتئین و آهن در کنار پرهیز از شامپوهای حاوی سولفات و فرمالئید می‌تواند به مردان برای جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، دکتر سوران ماسیک از دانشگاه ایالتی اوهایو رژیم غذایی متعادلی را توصیه می‌کند که حاوی پروتئین و آهن باشد.

وی گفت  پروتئین به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند، و با آهن اطمینان حاصل می‌شود که اکسیژن کافی به آنها رسیده تا بقای سلول‌ها را تضمین کند.

بیش از نیمی از مردان آمریکایی تا 50 سالگی مقداری از موهای خود را از دست می‌دهند و دکتر ماسیک از مردان خواست تا زودتر در مورد ریزش مو اقدام کنند.

متخصص پوست از مردان خواست به محض اینکه ریزش موی‌شان شروع شد، رژیم غذایی را تغییر داده و تخم مرغ، گوشت گا.، نخود، دانه کدو تنبل و لوبیا سیاه بخورند.

وی تاکید کرد پروتئین اضافی به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند، در حالی که آهن اضافه شده میزان اکسیژنی که گلبول‌های قرمز خون می‌توانند به سلول‌ها منتقل کنند را افزایش می‌دهد.

وی استفاده دز پایین از قرص ماینوکسیدیل را نیز برای معکوس کردن روند ریزش تجویز می‌کند که البته باید با مجوز پزشک باشد.

شامپوهای حاوی سولفات که در همه شامپوها تقریبا استفاده می‌شود – که باعث تولید کف سفید می‌شود- و فرمالئید – ماده تمیز کننده که باکتری را می‌کشد- باعث ریزش مو می‌شوند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx