لخته شدن خون

علائم خاموش لخته شدن خون را بدانید

به گزارش آی‌زندگی، از جمله نشانه‌های لخته شدن خون در بدن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

گرفتگی عضلات پا

لخته خونی که در یک ورید اصلی ایجاد می‌شود، اغلب در اندام تحتانی، ترومبوز ورید عمقی (DVT) نامیده می‌شود و می‌تواند باعث درد پا و گرفتگی شود. لخته‌ها می‌توانند به آرامی ایجاد شوند یا به طور ناگهانی ظاهر شوند، به ویژه پس از مدت طولانی در حالت نشسته مانند پروازهای طولانی. نادیده گرفتن لخته خون در پا حتی برای یک روز می‌تواند منجر به آمبولی ریه شود که بسیار خطرناک‌تر است.

کمردرد

اگرچه به نظر می‌رسد کمردرد ناشی از لخته شدن خون یکی از نادرترین علائم است، اما این نوع لخته‌ها در صورت عدم درمان می‌توانند منجر به آسیب دائمی شوند، زیرا خون اندام‌ها را قطع می‌کنند. در صورت مشاهده این علائم همراه با سایر علائم لخته شدن خون، با پزشک تماس بگیرید.

تغییر رنگ پوست

اگر به نظر می‌رسد ناحیه ای از یک پا قرمز باشد یا به هر طریقی رنگ متفاوتی داشته باشد، لخته شدن خون یکی از دلایل احتمالی است و این علامت باید توسط پزشک بررسی شود.

پوست هنگام لمس گرم است

درست مانند تغییر رنگ، به دلیل اختلال در جریان خون ایجاد می‌شود. اگر این تغییر دما ادامه پیدا کرد و سابقه افزایش لخته شدن خون را داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید. معمولاً این سه نشانه با هم ظاهر می‌شوند: پوست گرم، گرفتگی ساق پا و تغییر رنگ پوست.

تورم

تورم در بازو، دست، پا یا مچ پا یکی از شایع‌ترین علائم لخته شدن خون است. لخته شدن خون تنها یکی از دلایلی است که ممکن است ناگهان قسمتی از بدن متورم شود.

تعریق بیش از حد

هنگامی که با علائم دیگر همراه می‌شود، تعریق زیاد می‌تواند یکی از علائم لخته شدن خون باشد که نباید آن را نادیده بگیرید.

تنگی نفس

هنگامی که لخته خون رگ در ریه را مسدود می‌کند، می‌تواند علائمی مانند تنگی نفس، مشکل تنفس و درد قفسه سینه ایجاد کند.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx