ماست

ماست و کمک به کنترل فشار خون سالمندان

به گزارش آی‌زندگی، در کل، افزایش خون معمولا بدون علامت است و به ‌کمک دستگاه فشارسنج می‌توان آن را تشخیص داد که اگر بالاتر از ۹/۱۴ باشد، فشار خون بالا تلقی می‌شود. فشار خون بالا اولین عامل بروز سکته‌های مغزی است اما از طریق اصلاح سبک زندگی می‌توان تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کرد.

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه International Dairy منتشر شد، خوردن ماست می‌تواند به کاهش فشار خون در سالمندان مبتلا به این مشکل کمک کند. در این زمینه، محققان وضعیت ۹۱۵ سالمند با میانگین سنی ۶۲ سال را بررسی کردند. حدود۶۲ درصد آنها دچار فشار خون بالا بودند که گنجاندن ماست در رژیم غذایی به کاهش فشار خون شان کمک کرد. البته این تاثیر زمانی قابل‌مشاهده است که محققان از متغیرهای دیگر مانند سن، جنسیت، دیابت، شاخص توده بدنی، کلسترول و ورزش صرفنظر کردند.

افزایش سن به‌دلیل کاهش الاستیسیته عروق، اضافه وزن، بی‌تحرکی، مصرف زیاد نمک، استعمال دخانیات و الکل زمینه‌ساز افزایش خون بالا بوده و البته در بعضی موارد نیز فشار خون بالا به زمینه ژنتیک مربوط می‌شود. بنابراین، توصیه برای سبک زندگی سالم جزء مهم‌ترین و موثرترین راهکارهای کنترل فشار خون و حتی پیشگیری از بروز آن است.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx