بعد از 50 سالگی چه بخوریم؟

به گزارش آی زندگی، بعد از 50 سالگی بهترین راه برای تشخیص کمبود فیبر غذایی مشکل در دفع مدفوع است.

کمبود کلسیم، پتاسیم و ویتامین D به راحتی قابل تشخیص نیستند.

احساس خستگی و ضعف ممکن است نشانه کمبود هر 3 ویتامین باشد.

از سوی دیگر ممکن است خشکی پوست نشانه کمبود کلسیم باشد.

در اینجا به 5 خوراکی مهم اشاره می‌شود که جلوی کمبود این ویتامین‌ها را بعد از 50 سالگی گرفته و باید در وعده‌های روزانه خود بگنجانید.

سیب

ضرب المثل معروف اینکه خوردن روزانه یک سیب شمار را از رفتن به پزشک دور می‌کند. سیب اعصاب را آرام کرده و حاوی ویتامین B12، فسفر و پتاسیم است که به سنتز اسید گلوتامیک کمک می‌کند. بدین ترتیب جلوی ساییدگی و پارگی سلول‌های عصبی را می‌گیرد.هنگامی که با عسل ترکیب شود منجر به شارژ اعصاب شده و برای اعصاب مقوی است.

 

موز

مصرف منظم موز باعث شل شدن عضلات می‌شود و سپس خواب خوبی خواهید داشت. موز سرشار از تریپتوفان، اسید آمینه‌ای که نشکیل هورمون شادی و خواب را تقویت می‌کند، است.

 

آجیل

آجیل و دانه‌ها سرشار از ویتامین E، روی و منیزیم هستند که باعث تنظیم خلق و خوش شده و استرس را از بین می‌برند.ویتامین E آنتی اکسیدانی دارد که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

 

عسل خالص

به عنوان آسانسوری برای خلق و خو در نظر گرفته می‌شود. هسل حاوی لوولوز، دکستروز و سایر قندهای طبیعی است که به شما انرژی فوری داده و باعث فعال شدن‌تان می‌شود. البته برای دیابتی‌ها و افرادی که مشکلات روده دارند مناسب نیست و باید با نظر پزشک استفاده شود.

 

سیر

سیر حاوی سلنیوم و آنتی اکسیدان است و به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags:
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx