بهترین راه‌ها برای پیش‌گیری از زوال عقل را بشناسید

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، تجزیه و تحلیل دیتای 2 میلیون فرد میان‌سال نشان داد فعالیت بدنی بهترین راه برای محافظت در برابر زوال عقل است.

طبق مطالعه منتشر شده در مجله نورولوژی، افرادی که به طور منظم کتاب می‌خوانند، موسیقی گوش می‌دهند و آلات موسیقی می‌نوازند و یا می‌نویسند و دفتر خاطرات خود را مرور می‌کنند؛ 23 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، انجام منظم ورزش، یوگا و یا رقصیدن 17 درصد اثر محافظتی دارد و افرادی که زندگی اجتماعی پر جنب و جوشی دارند نسبت به افراد تنها، 7 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

به گفته این محققان عضویت در باشگاه، انجام کار داوطلبانه، گذراندن وقت با دوستان و خانواده و یا رفتن به مراسم مذهبی تاثیر مثبتی دارند.

پروفسور لین لو، نویسنده اصلی تحقیق از دانشگاه پکن گفت: این ابرتحلیل نشان می‌دهد که فعال بودن فوایدی دارد و فعالیت‌های زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را در زندگی روزمره گنجاند و ممکن است برای مغز مفید باشد.

گفتنی است این تحقیق، مروری بر 38 مطالعه صورت گرفته در جهان شامل 2.1 میلیون نفر بود که زوال عقل نداشته و 45 تا 93 سال سن داشتند.

افراد بین 3 تا 44 سال تحت نظر بوده و در طول مطالعه 74700 تن به زوال عقل مبتلا شدند.

گفتنی است دارویی برای درمان زوال عقل وجود ندارد و پزشکان داروهایی تجویز می‌کنند که می‌تواند علائم بیماری را کاهش دهد.

از سوی دیگر پزشکان رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم را توصیه می‌کنند تا از زوال عقل در امان ماند.

بدین ترتیب افرادی که درگیر کارهای ذهنی هستند یک چهارم کمتر احتمال دارد که دچار شوند و فعال ماندن تا یک پنجم و دیدن دیگران تا یک دهم خطر را کاهشی کرد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags:
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx