سرطان سینه

نکاتی برای مراقبت از پوست پس از جراحی سرطان پستان

روند بهبودی جراحی سرطان پستان بسته به افراد گوناگون متفاوت است و چهار تا شش هفته طول می‌کشد تا برش‌های جراحی پس از جراحی بهبود یابد و حداقل یک سال طول می‌کشد تا پوست نرم شود.

به گزارش آی‌زندگی، برای محافظت از پوست خود پس از جراحی، هدف خود را از هر گونه بلند کردن، فشار دادن و کشیدن به مدت چند هفته در نظر بگیرید. هرچه بیشتر حرکت کنید، احتمال بیشتری دارد که در بخیه‌های خود مشکل ایجاد کنید. پس از بسته شدن زخم و عدم وجود پوست باز (معمولاً دو تا سه هفته پس از جراحی اتفاق می‌افتد) در صورت پیشنهاد پزشک می‌توانید از وازلین یا ژل سیلیکون استفاده کنید. اینها به نرم شدن جای زخم کمک می‌کنند، زیرا بافت زخم اغلب می‌تواند کاملا سفت باشد. از استفاده مستقیم از کرم‌ها و پمادهای ضد باکتری روی زخم‌ها خودداری کنید. و اگر پرتودرمانی داشته باشید، ممکن است روند بهبودی شما بیشتر به خطر بیفتد.

مراقب پوست خود باشید

به نقل از بهداشت‌نیوز، هرگونه تغییر پوستی را به هر دلیلی فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. این شامل بیرون آمدن چرک از زخم یا ناحیه‌ای است که رنگ سیاه به خود گرفته است، که می‌تواند به معنای نکروز پوست (یا کمبود خون کافی) زخم باشد. همیشه این تغییرات را با سینه دیگر مقایسه کنید. هرچه سریع‌تر هر مشکل زخم را گزارش کنید، نتایج بهتری خواهید داشت.

با پوست خود ملایم باشید

اگر بازسازی پستان با ایمپلنت را انتخاب می‌کنید، باید مراقب مسائلی مانند ضخیم شدن و سفتی پوست باشید.
در غیر این صورت به عنوان انقباض کپسولی شناخته می‌شود، این اتفاق در روش‌های پیچیده ترمیمی و زیبایی، از جمله لنف ادم و جراحی پستان می‌افتد زیرا لبه پوست و چربی بسیار نازک است و ایمپلنت زیر آن سفت و بافتی غیر‌زنده است. پس باعث سفت شدن پوست و زخم در اطراف ایمپلنت می‌شود.
برای درمان خود پوست قبل از استفاده از هر محصول موضعی روی برش‌ها، چندین ماه صبر کنید. با این پوست مانند یک نوزاد رفتار کنید. از هر گونه عطر، رنگ یا هر چیز تحریک‌کننده خودداری کنید. 

مطمئناً نباید کاری انجام دهید که شامل لایه‌برداری یا اسکراب پوست باشد. برای محافظت از پوست در نزدیکی ناحیه جراحی، ناحیه اطراف آنها را با پد بپوشانید تا از هر گونه کشش یا زخم فشاری ناشی از لوله تخلیه که پوست را فشرده می‌کند، جلوگیری کنید. پوست بعد از جراحی پستان بسیار حساس است. هدف خود را برای رفتار با کل منطقه تا حد امکان به آرامی در نظر بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx