تنهایی و شبکه‌های اجتماعی و افزایش 30 درصدی خطر سکته

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، تنهایی و انزوای اجتماعی در نسل زد تا 30 درصد خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. سوال بزرگ اینجاست که آیا شبکه‌های اجتماعی نسل زد را در این مسیر قرار داده‌اند؟

در بیانیه علمی منتشر شده در روز پنجشنبه در مجله انجمن قلب آمریکا بیان شده است که انزوای اجتماعی و تنهایی با افزایش 30 درصدی بیماری قلبی و خطر سکته مغزی مرتبط است.

در حالی که فقدان تعاملات اجتماعی با انواع مشکلات سلامتی مرتبط است، قوی‌ترین ارتباط آن می‌تواند به مشکلات قلبی عروقی منتهی شود.

استرس اضافی که اغلب می‌تواند با انزوا همراه باشد می‌تواند بار غیرضروری را به بدن اضافه کرده و باعث آسیب شود.

در جامعه آمریکا دو گروه در معرض این خطر هستند.

یکی آمریکایی‌های مسن که در دوران بازنشستگی و بیوه شدن اغلب تنها می‌مانند و دیگری نسل زد،که به عنوان تنهاترین نسل تاریخ جامعه آمریکا به شمار می‌روند.

تنهایی طولانی مدت نسل زد نگرانی‌های سلامتی قابل توجهی در آینده ایجاد می‌کند.

دکتر کریستال ویلی سنه مسوول نگارش بیانیه محققان از دانشگاه کالیفرنیا گفت چهار دهه تحقیق به وضوح نشان داده است که انزوای اجتماعی و تنهایی با پیامدهای نامطلوب سلامتی مرتبط بوده و مردان در این میان در معرض خطر ویژه قرار دارند.

بر این اساس افرادی که تنها هستند از استرس مزمن رنج برده و یکی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت قلب است.

انزوای اجتماعی با افزایش سطح التهاب در بدن مرتبط است و به همین خاطر خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

نسل زد (یا Gen Z که به زبان عامیانه به عنوان زومرها نیز شناخته می شوند، گروه دموگرافیک جانشین نسل وای و قبل از نسل آلفا هستند.

محققان و رسانه‌های مشهور از اواسط تا اواخر دهه 1990 به عنوان شروع سال تولد و اوایل سال 2010 به عنوان پایان سال تولد استفاده می‌کنند. بیشتر اعضای نسل Z فرزندان نسل X هستند.

به عنوان اولین نسل اجتماعی که از جوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال قابل حمل رشد کرده است ، اعضای نسل Z، «بومی دیجیتال» لقب گرفته‌اند،با اینکه لزوماً از نظر دیجیتالی سواد ندارند.{لینک}

علاوه بر این ، تأثیرات منفی مدت زمان استفاده از لوازم دیجیتال توسط نوجوانان در مقایسه با کودکان کوچکتر، بارزتر است.

در مقایسه با نسل‌های قبلی ، اعضای نسل Z در برخی از کشورهای پیشرفته تمایل به بدرفتاری، ناسازگاری و ریسک پذیری دارند. آنها تمایل دارند نسبت به پیشینیان خود در سن بالاتری زندگی کنند.

میزان بارداری در نوجوانان پایین‌تر است و کمتر الکل مصرف می‌کنند{اما نه لزوما سایر داروهای روانگردان}.

جوانان نسل Z بیشتر از نسل‌های قدیمی نگران عملکرد تحصیلی و چشم انداز شغلی خود هستند و علی رغم نگرانی‌های مخالف ، در به تأخیر انداختن رضایت‌مندی، بهتر از همتایان خود از دهه 1960 هستند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx