واکسن

چرا ما به واکسن‌های یادآور کووید۱۹ نیاز داریم؟

اخیراً به تولیدکنندگان واکسن توصیه شده است تا واکسن‌های یادآور خود را به‌روزرسانی کنند تا شامل اجزای زیرسویه‌های اومیکرون BA.4 و BA.5 باشند.

به گزارش آی‌زندگی، از آنجایی که بیماری‌های شبیه آنفلوانزا در طول پاییز و زمستان به اوج خود می‌رسند، یک موج بالقوه کووید۱۹ ضرورت روزآمد کردن فرمولاسیون واکسن‌های یادآور را مطرح می‌کند. واکسن‌های کووید۱۹ سازگار با اومیکرون می‌تواند ایمنی را در برابر انواع در حال گردش و نوظهور افزایش دهد و محافظت بالایی در برابر پیامدهای شدید بیماری حفظ کند. با توجه به جهش‌های نسبتاً سریعی که در مورد کووید مشاهده می‌کنیم، جای تعجب نیست که واکسن به‌روز شده یک نسل از جدیدترین گونه‌های در حال گردش عقب باشد.

هالکیتیس رئیس دانشکده بهداشت عمومی راتگرز گفت: «اگرچه فرمولاسیون‌های مجدد مفید خواهند بود، اما پیش‌بینی اینکه BA.۵ BA.۴ و فصل پاییز تا چه حد غالب خواهند بود، دشوار است. این فرض غلط وجود دارد که سویه اصلی کووید-۱۹ اکنون دیگر در گردش نیست، زیرا شایع‌ترین نسخه‌های ویروس BA.۴ و BA.۵ هستند. با این حال، از زمانی که واکسن‌های فعلی دو سال پیش ساخته شدند، واکسن‌های به روز شده همچنان موثرتر خواهند بود.

هر دو شرکت فایزر و مدرنا سازنده واکسن‌های کرونا در آمریکا داده‌های خود را در اواخر ژوئن ارایه کرده‌اند. آن‌ها اکنون برای مجوز استفاده اضطراری تحت بررسی هستند و به نظر می‌رسد در مسیر تایید کامل سازمان بهداشت در هفته‌های آینده هستند. او توضیح داد که افرادی که در معرض خطر بالای بیماری شدید کرونا هستند، احتمالاً برای واکسن‌های یادآور جدید در اولویت قرار خواهند گرفت، اما جمعیت عمومی ممکن است زمانی که عرضه واکسن‌ها بیشتر شود، به آنها دسترسی پیدا کنند. هالکیتیس توصیه می‌کند برای دریافت یک واکسن تقویت‌کننده جدید در پاییز منتظر بمانیم، زیرا واکسن‌های کنونی به نسخه‌های فعلی ویروس پاسخ نمی‌دهند.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx