مرد جذاب

نکاتی برای خوشتیپ‌تر شدن مردها

به گزارش آی‌زندگی، از جمله کارهایی که برای بهبود ظاهرتان باید به آنها توجه داشته باشید، اینها هستند:

مرتب کردن ابروها

آیا ابروهایتان شبیه یک جنگل انبوه است؟ پس باید هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید. اگر زیر آن پر شده است، ممکن است به انجام کارهای بیشتری نیاز داشته باشید. انجام اپیلاسیون چه در خانه و چه در سالن زیبایی، کار نسبتاً آسانی است. هر شش تا هشت هفته یکبار باید این کار را انجام دهید.

بوی بد دهان

بوی بد دهان عارضه بزرگی است اما چگونه و از کجا بفهمیم که به آن مبتلا هستیم؟ یک راه‌حل آن اینست که زبان خود را به پشت دستتان بکشید، کمی مکث کرده و سپس بو کنید. دلایل بوی بد دهان متفاوت است. برخی از افراد بوی آن را با مسواک زدن یا خوردن پیاز کمتر حل می‌کنند. اگر با وجود اقدامات احتیاطی همچنان دهانتان بدبو است، به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار عفونت یا سایر بیماری‌های دیگر باشید.

موهای گوش و بینی

منصفانه نیست. موهای سر شروع به ریزش می‌کند ولی در جایی که دوست ندارید مو رشد می‌کند. وقتی موهای بینی رشد می‌کند، آن را تمیز کنید. اول اینکه درد دارد. ثانیاً، موهای بینی درواقع موجب تصفیه هوای وارد شده به ریه‌ها می‌شود. در عوض، از یک ماشین اصلاح برقی برای تمیز کردن بینی استفاده کنید. می‌توانید از یک موبر برای برداشتن موهای گوش نیز استفاده کنید.

مراقبت از دست‌‌ و ناخن‌

حتی اگر هم به آن اهمیت ندهید، دست‌هایتان هر روز در معرض توجه دیگران است؛ برای مثال هر بار که دست دیگران را می‌گیرید. ناخن‌های نامرتب و شلخته مردانه نیستند بلکه ظاهر بدی دارد. ناخن‌هایتان را مانیکور کنید. بسیاری از مردها نیز آن را انجام می‌دهند. بنابراین حداقل کاری را که می‌توانید، برای ناخن‌ها انجام دهید. ناخن‌هایتان را مرتب کوتاه کنید. یک سوهان ناخن تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

نازک شدن موها

اگر موهایتان نازک و ضعیف است، متخصصان آرایشی توصیه‌های خوبی دارند. به این توصیه‌ها توجه کنید. مویتان را با موهای بلندتر یا استفاده از محصولات بیشتر یا با کلاه‌گیس نپوشانید. همه متوجه می‌شوند غیر از خود شما. موهایتان را کوتاه کنید یا آن را کاملاً بتراشید. ظاهرتان بهتر خواهد شد و متوجه می‌شوید که نباید خجالت بکشید.

چگونه بدنمان را خوشبو کنیم

ادکلن بزنید اما اگر استفاده کردید، دیگر از صابون معطر، افترشیو، دئودورانت و کرم صورت استفاده نکنید. بدبو کردن اتاق کار با ادکلن تند مردانه کار درستی نیست. وقتی بدنتان بو می‌دهد، بهترین حالت استفاده از یک ادکلن خوشبو و ملایم است. نکته دیگری که باید توجه کنید اینست که هرچه مواد معطر بیشتری استفاده کنید، احتمال اینکه پوستتان را تحریک کند، بیشتر است.

اصلاح صورت نباید عجولانه انجام شود

با توجه به اینکه اکثر مردان این کار را روزانه انجام می‌دهند، پس تعجب‌آور است که آن را درست انجام ندهند. یک دلیل آن بی‌حوصلگی است. مثلاً تکه بزرگی از کرم موبر را روی صورت می‌زنند و بلافاصله شروع به تراشیدن می‌کنند. در عوض باید سه دقیقه به کرم موبر فرصت داد تا موها نرم شده و راحت تراشیده شود. اگر زیر دوش صورتتان را می‌تراشید، بگذارید صورت قبل از اصلاح چند دقیقه در زیر آب خیس شود. به همین دلیل است که برخی مردان قبل از اصلاح حوله گرم روی صورتشان می‌گذارند.

اصلاح صورت، آهسته و آرام

در حالی که ریش تراش‌ها اغلب دارای چهار تیغه یا تیغه‌های بیشتری است، لزوما به این معنی نیست که بهتر هستند. مخصوصاً اگر مکررا روی صورت بکشید. فشار بیش از حد بر روی صورت می‌تواند منجر به سوزش و بریدگی شود. بهتر است اصلاح نکنید و سر کار بروید تا اینکه صورت خود را ببرید. اگر موی صورتتان ضخیم است، موبر را امتحان کنید یا از ژل اصلاح به جای کف استفاده کنید و در جهت رشد موها اصلاح را انجام دهید.

پوست و نورآفتاب

بعد از سه یا چهار دهه، خورشید شروع به اثر گذاشتن روی پوست می‌کند. بیشتر چین و چروک‌هایی که با افزایش سن مرتبط است، درواقع نتیجه آسیب ناشی از نورخورشید است. برخی از افراد، دچار آفتاب سوختگی می‌شوند و برخی دیگر صورتشان چروکیده می‌شود. با استفاده از کرم ضدآفتاب حاوی اکسیدروی و SPF ۳۰ به بالا از پوست خود محافظت کنید.

چگونه صورت خود را بشویید

آیا صورتتان را با همان صابون تندی می‌شویید که برای کل بدن استفاده می‌کنید؟ این کار درست نیست. پوست صورت نه تنها حساس است، بلکه اولین چیزی است که همه می‌بینند. پوست خشک و پوسته‌پوسته جلوه زیبایی ندارد. از مصرف صابون‌ با بوی تند خودداری کنید و از پاک‌کننده ملایم صورت و غیرصابونی استفاده کنید.

مراقبت از پاها

از بین تمام اعضای بدن، مردان ممکن است به بهداشت پاهایشان توجهی نداشته باشند اما همسرشان حتماً متوجه آن خواهد شد، مخصوصاً اگر ناخن پایشان شکسته باشد. ناخن‌هایتان را به طور منظم کوتاه کنید. پاهایتان را خیس کرده و پوست مرده آن را با سنگ پا تمیز کنید. حتماً از نتیجه آن لذت خواهید برد.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx