مراقب سکوت خطرناک کودکان پشت صفحات شیشه‌ای باشیم

آی زندگی– نیک وتون، مدیر مدرسه ابتدایی جی اچ گادوین در چستر می گوید: والدین فکر می کنند کودک دارای امنیت روانی است، چون موقعی که آنلاین هستند ساکت هستند، اما نمی دانند چه چیزی را تماشا می کنند.

او هشدار می دهد که سکوت آنها اغلب گمراه کننده است. این معلم که 180 دانش آموز چهار و نیم تا یازده ساله تحت مراقبت دارد، می گوید: کودکان ممکن است با ویدیوهای وحشتناکی که در اینترنت می بینند آسیب ببینند.

این مدیر مدرسه ابتدایی اعتقاد دارد به غیر از مسائل اخلاقی وقتی کودکان به صورت آنلاین بازی می کنند یا درگیری بازی های ویدیویی غیر آنلاین می شوند باید بیشتر از مواقع دیگر مراقب آنها باشیم. یکی از کمترین عوارضی که این مدیر مدرسه مشاهده کرده است خوابیدن کودکان با داروهای خواب آور بوده است. وی می گوید کودکانی که صبح هم به مدرسه می آیند در اکثر کلاس ها غیر فعال هستند.

کودکانی که بدون نظارت آنلاین هستند، علاوه بر تماشای محتوای نامناسب آنلاین، یا تا دیروقت بیدار ماندن، می توانند در برابر آسیب های ناشی از سوءاستفاده ها نیز در امان نباشند. دکتر اوکانل روان شناس و پژوهشگر فضای مجازی نرم افزار TrustElevate را برای والدین پیشنهاد می کند.

او اعتقاد دارد آنلاین شدن کودکان بدون نظارت عواقب بسیار شدیدتری از آن چیزی دارد که والدین فکر می کنند. یکی از مشکلات مهم این است که کودکان می‌توانند هنگام مرور سایت‌هایی که از نظر تئوری برای جوانان ممنوع است، هدف قرار بگیرند.

اوکانل نظریه ای دارد که به داده های صفر مشهور شده است و می گوید تعیین اینکه یک کودک باید چه اطلاعاتی را دریافت کند بسیار اهمیت دارد و باید با نظارت کامل صورت گیرد. نرم افزار مذکور امکاناتی در اختیار والدین قرار می دهد که می توانند بر نوع داده ها و سایت های مورد بازدید کودکان نظارت غیر مستقیم و نامحسوس داشته باشند بدون اینکه دخالت فیزیکی در این امر داشته باشند.

این نرم افزار رمزی تولید می کند که فقط شامل محدوده سنی کودک و بدون اطلاعات شخصی است، این اطلاعات به ارائه دهنده خدمات اجازه می دهد تا یک کاربر جدید بالقوه را بررسی کند.

در حالی که ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند دسترسی را مسدود کند، اگر جزئیات با مجوزهای موجود در سیستم مطابقت نداشته باشد، رمز نمی‌تواند برای ارائه خدمات یا محصولات دیگر به کودک مورد سوء استفاده قرار گیرد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx