احساس خوب داشتن به چه معناست/ توصیه مدیر پزشکی دانشگاه ویسکانسین

آی زندگی– اگر می خواهید از صبح تا شب احساس خوبی داشته باشید، مهم ترین مراحلی که باید دنبال کنید چیست؟

دیوید راکل مدیر برنامه پزشکی یکپارچه در دانشگاه ویسکانسین است و از نظر او، احساس خوب به این معنی است که بدن و ذهن شما در اوج خود کار می کنند و شما یک حس کلی از خوب بودن دارید.

او برای داشتن احساس خوب روز به روز این نکات را پیشنهاد می کند:

در طول روز نور خورشید را دریافت کنید.

نور خورشید ماده شیمیایی مغز سروتونین را تحریک می کند که در کمک به احساس شادی نقش دارد.

راکل می‌گوید در حالی که بیرون از خانه زیر نور آفتاب هستید، از زمان خود برای ورزش کردن برای تقویت بیشتر استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی می‌تواند مانند داروهایی برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​موثر باشد و ممکن است برای جلوگیری از بازگشت افسردگی بهتر از دارو عمل کند. همچنین می تواند به اضطراب شما کمک کند.

خودتان را برای خواب خوب آماده کنید

در شب هنگام تاریک شدن آسمان، مغز شما هورمونی به نام ملاتونین می سازد. این به شما کمک می کند که خواب آلود شوید. برخی از انتخاب های شما در طول روز و عصر بر سطح ملاتونین شما تأثیر می گذارد، که به نوبه خود می تواند در میزان خواب شما نقش داشته باشد.

چراغ ها را خاموش کنید. اگر اتاق خواب شما کاملا تاریک نباشد، ملاتونین زیادی تولید نمی کنید.

روی لحظه حال متمرکز بمانید

راکل می‌گوید: اگر بتوانیم بیاموزیم که ذهنمان در آن است را تشخیص دهیم و یاد بگیریم که بیشتر حواسمان به لحظه حال باشد، این می‌تواند یک دارایی فوق‌العاده برای احساس رفاه کلی ما باشد. “به هم ریختگی” که می تواند احساس بدی در شما ایجاد کند شامل پشیمانی از گذشته و نگرانی از اینکه ممکن است اتفاقات بدی برای شما بیفتد است.

سعی کنید مثبت اندیش باشید

یک اتفاق ممکن است برای دو نفر بیفتد، یکی آن را مثبت و یکی منفی. پس سعی کنید جنبه های خوب چیزها و افراد اطراف خود را ببینید. راکل می گوید، می تواند به شما کمک کند تا از اضطراب و افسردگی رها شوید.

ارتباط معنوی برقرار کنید.

در کنار مردم باشید

داشتن یک شبکه حمایتی خوب از خانواده، دوستان، همکاران و سایر افرادی که به شما اهمیت می دهند می تواند به شما کمک کند سالم تر بمانید، استرس کمتری داشته باشید و حتی زندگی طولانی تری داشته باشید. به طور منظم با این افراد وقت بگذرانید و سعی کنید روابط خود را با آنها قوی نگه دارید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx