رابطه دویدن و قدبلند شدن/ افسانه‌هایی که درباره ورزش دویدن وجود دارد

آی زندگی– آیا دویدن شما را قد بلندتر می کند؟ این سوالی است که ممکن است هنگام شروع ورزش منظم به آن فکر کرده باشید. این یک افسانه است. اما، مانند همه داستان‌های خوب، ذره‌ای از حقیقت را در خود دارد. ما می دانیم که دویدن علاوه بر کاهش وزن، برای بدن و ستون فقرات شما مفید است – همه اینها می تواند به وضعیت بهتر بدن کمک کند. به همین دلیل است که برخی از دوندگان معمولی ممکن است لاغرتر و طولانی تر به نظر برسند.

اگر می خواهید با لاغرتر شدن و بهبود وضعیت بدنتان قد بلندتر به نظر برسید، دویدن یک ورزش عالی برای آن است. تنها چیزی که نیاز دارید، پوشیدن وسایل ورزشی راحت و یک جفت کفش کتانی است.

دویدن به مضر بودن برای مفاصل شهرت دارد – یک افسانه دائمی وجود دارد که دویدن برای زانوهای شما مضر است ولی این مسئله ثابت نشده است.

ملیسا تامپسون، دانشیار علوم بهداشتی در کالج فورت لوئیس، می‌گوید: سازگاری‌های عضلانی ناشی از دویدن می‌تواند برای وضعیت بدنی روزمره مفید باشد. اگرچه، دویدن با وضعیت بدنی بد نیز می‌تواند وضعیت بدنی ضعیف را در زندگی روزمره تقویت کند.

نشان داده شده است که پوسچر از نظر انرژی دویدن دارای پیامدهایی است، با تحقیقات نشان داده شده است که وضعیت نامناسب می تواند هزینه انرژی را افزایش دهد. علاوه بر این، وضعیت بدن بر بارگذاری مفاصل هنگام دویدن تأثیر می گذارد، بنابراین ممکن است خطر آسیب دیدگی در دوندگانی که وضعیت بدنی ضعیفی از خود نشان می دهند، افزایش یابد.

لیلی کانتر، مربی دو و میدانی انگلستان می‌گوید: «دویدن مکرر تنها زمانی بر وضعیت بدنی افراد در زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد که آنها تلاش آگاهانه‌ای برای اصلاح وضعیت خود در حین دویدن داشته باشند. اگر هنگام دویدن وضعیت بهتری داشته باشید، به احتمال زیاد این وضعیت را به زندگی روزمره منتقل خواهید کرد زیرا طبیعی تر به نظر می رسد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx