پاک کننده‌های صورت

از انواع پاک‌کننده‌های صورت چه می‌دانید؟

بعد از پایان یک روز طولانی و شلوغ، هیچ چیزی به اندازه پاکسازی صورت نمی‌تواند احساس خوبی به‌وجود بیاورد. جداسازی همه ذرات آلودگی، عرق و ترکیبات آرایشی به پوست برای تنفس، ترمیم و نوسازی خودش فرصت مناسبی می‌دهد.

به گزارش آی‌زندگی،  داشتن پوست تمیز و بی‌نقص به محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند تا به لایه‌های پوستی عمیق‌تر نفوذ کنند و وظایف خاص خودشان را با اثربخشی بهتری به انجام برسانند. اما قبل از خریدن هر گونه پاک‌کننده برای پوست صورت، ابتدا باید با انواع پاک‌کننده‌ها آشنا شده باشید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با شرایط پوستی خودتان انتخاب کنید.

۱. پاک‌کننده برپایه ژل

پاک‌کننده برپایه ژل ساختار شفافی دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، از قوام ژل‌مانندی برخوردار است. این نوع از پاک‌کننده‌ها که به‌طور کلی برای پاکسازی عمیق پوست طراحی شده‌اند، دارای دو ویژگی مهم هستند: لایه‌بردار و ضدعفونی‌کننده. بنابراین پاک‌کننده برپایه ژل دارای اثربخشی خوبی برای این موارد است: باز کردن روزنه‌های پوستی مسدودشده، ازبین‌بردن چربی اضافی پوست و نابودسازی باکتری‌های آکنه‌زا. متخصصان پوست‌ومو معمولا به افراد دارای پوست چرب یا پوست مبتلا به آکنه توصیه می‌کنند که از پاک‌کننده برپایه ژل استفاده کنند.

۲. پاک‌کننده برپایه کرم

پاک‌کننده برپایه کرم نیز همان‌طور که از نامش پیداست، ساختار کرم‌مانند دارد و بنابراین یک محصول کرمی و آبکی را در اختیار شما می‌گذارد. پاک‌کننده برپایه کرم نسبت به سایر پاک‌کننده‌ها ملایم‌تر است و آبرسانی باکیفیت‌تری را هم به انجام می‌رساند.بنابراین می‌توان گفت که پاک‌کننده برپایه کرم درواقع بهترین گزینه برای پوست‌های خشک و حساس است. ویژگی مهم پاک‌کننده برپایه کرم این است که بدون ازبین‌بردن چربی‌های طبیعی پوست، پوست را تمیز می‌کند. کسانی که پوست صورت را براساس پاکسازی دومرحله‌ای تمیز می‌کنند، می‌توانند از پاک‌کننده برپایه کرم به‌عنوان یک گزینه عالی برای مرحله دوم پاکسازی کمک بگیرند.

۳. پاک‌کننده برپایه فوم

پاک‌کننده برپایه فوم از نظر ساختاری میان ژل و کرم قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم گزینه فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های ترکیبی محسوب می‌شود. این پاک‌کننده‌ها در ابتدا بیشتر شبیه به ژل و کرم هستند و در ادامه به یک ترکیب کف‌آلود غلیظ تبدیل می‌شوند. پاک‌کننده برپایه فوم نیز مانند پاک‌کننده برپایه ژل دارای اثربخشی مطلوبی برای ازبین‌بردن چربی اضافی پوست است. کسانی که به آرایش غلیظ علاقه دارند یا زیاد از محصولات ضدآفتاب استفاده می‌کنند، می‌توانند از پاک‌کننده برپایه فوم به‌عنوان یک پاک‌کننده قوی و عالی برای شست‌وشو و پاکسازی پوست صورت کمک بگیرند.

۴. پاک‌کننده برپایه روغن

شاید تصور کنید که تماس ترکیبات روغنی با پوست‌های چرب اساسا کار اشتباهی خواهد بود، اما پاک‌کننده‌های برپایه روغن معمولا از نظر ساختار پایه‌ای روغنی هستند و به ازبین‌بردن آلودگی‌های نهفته در پوست بدون مختل‌سازی سد دفاعی پوست کمک می‌کنند. چربی طبیعی پوست در کنار چربی موجود در پاک‌کننده برپایه روغن، تعادل خوبی را در پوست به‌وجود می‌آورد. بهترین کاربرد پاک‌کننده برپایه روغن این است که ذرات مسدودکننده روزنه‌های پوستی (مخصوصا ترکیبات آرایشی ضدآب) را بدون خشک کردن پوست از بین می‌برد.

۵. پاک‌کننده میسلار

پاک‌کننده میسلار (دارای ذرات ریز روغنی معلق در آب نرم) به‌خوبی ذرات چربی، آلودگی‌ها و ترکیبات آرایشی باقیمانده را به‌سوی خودش جذب می‌کند. پاک‌کننده میسلار در گروه محصولات ملایم و بدون الکل قرار می‌گیرد که برای همه انواع پوستی (مخصوصا پوست‌های حساس) مناسب است. یکی از ویژگی‌های پاک‌کننده میسلار هم این است که به سفت‌سازی روزنه‌های پوستی کمک می‌رساند.

۶. بالم پاک‌کننده

بالم پاک‌کننده برای کسانی که می‌خواهند روتین ساده‌ای برای مراقبت از پوست داشته باشند، عالی است، زیرا این محصولات معمولا برای جداسازی ذرات آلودگی، چربی و ترکیبات آرایشی به آب نیاز ندارند. بالم پاک‌کننده دارای قابلیت مرطوب‌کنندگی قدرتمندی است و به‌لطف ترکیباتی مانند روغن نارگیل حتی می‌تواند آبرسان مناسبی هم برای پوست باشد. ویژگی دیگر بالم پاک‌کننده این است که هیچ نوع ترکیب خشن یا بسیار غلیظی در آن به‌کار نرفته و درنتیجه پوست‌های خشک یا حساس را تحریک نمی‌کند.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx