افراط در مصرف گوشت ماهی و سرطان پوست !

آی زندگی– تحقیقات میدانی روی بیش از 490هزار نفر از افراد مسن در آمریکا نشان می دهد که مصرف ماهی در انسان ها برای کار کردن عروق و تمام  بخش های قلب و سایر دستگاه های بدن مفید است ولی بدن انسان را دچار بیماری های پوستی می کند. در این تحقیقات که توسط مرکز سرطان شناسی و تغذیه دانشگاه براون آمریکا صورت گرفت معلوم شد که مصرف بیش از اندازه ماهی می تواند افراد در معرض سرطان پوست و بیماری ملانوما (Melanoma) قرار دهد که نوعی سرطان ناشی از التهاب رنگدانه های پوستی موسوم به ملانوسیت است.

محققان دریافتند که 20 درصدی که بیشترین مصرف ماهی را داشتند، یک چهارم بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری در طی 15 سال بودند.

یونیونگ چو، سرپرست تحقیقات دانشکده پزشکی وارن آلبرت دانشگاه براون آمریکا می گوید این فرضیه مشخص نیست که عامل سرطان پوست واقعا مصرف ماهی و غذاهای دریایی است ولی بی ارتباط هم نیست. آزمایشهای میدانی نشان داده که بیشتر افراد دارای این مشکل در سبد غذایی خود گوشت ماهی را به عنوان غذای اصلی قرار داده بودند.

چو، دانشیار این دانشکده خاطرنشان کرد: تحقیقات گذشته قرار گرفتن در معرض جیوه را با خطرات بالاتر ملانوم و سایر سرطان های پوست مرتبط دانسته است.

تیم چو دریافت که افرادی که در 20 درصد برتر مصرف ماهی بودند، 22 درصد بیشتر در معرض خطر ملانوم بدخیم و 28 درصد بیشتر در معرض خطر ملانوم در محل قرار داشتند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که کمترین ماهی را مصرف کردند. آن گروه برتر معمولاً روزانه 43 گرم ماهی مصرف می کردند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx