تجویز آنتی بیوتیک‌ها برای کودکان؛ آری یا نه؟

آی زندگی– بر اساس تحقیقات منتشر شده در شبکه JAMA Open، حدود 74 میلیون دلار آنتی بیوتیک “تجویز نامناسب” به کودکان در خارج از یک بیمارستان در ایالات متحده در سال 2017 داده شد.

در این تحقیق، محققان داده‌های 2.8 میلیون کودک را بین اول آوریل 2016 تا 30 سپتامبر 2018 بررسی کردند.

آنها گزارش دادند که به طور کلی 31 تا 36 درصد از این کودکان آنتی بیوتیک های نامناسب برای عفونت های باکتریایی و 4 تا 70 درصد آنها را برای عفونت های ویروسی دریافت کردند.

محققان گزارش می دهند که دادن نامناسب آنتی بیوتیک به کودکان دارای عوارض جانبی بسیاری است که نیاز بدنی آنها نیز به این داروها وجود ندارد.

دکتر پریتی جاگی، مدیر نظارت بر ضد میکروبی در مراقبت‌های بهداشتی کودکان آتلانتا و دانشیار اطفال در دانشگاه اموری، گفت که این یافته‌ها نمونه‌ای دیگر از شواهد رو به رشدی از اثرات نامطلوب تجویز غیرضروری آنتی‌بیوتیک‌ها است.

وی گفت: ما مطالعات مشابهی را دیده‌ایم که نوع مشابهی از مشکلات را در بیماران بستری شده نشان می‌دهد و این مطالعه بر روی افرادی که در بیمارستان بستری نشده‌اند متمرکز شده است. جاگی در گفتگو با سایت هلث لاین اظهار داشت: علاوه بر اتفاقات نامطلوبی که بچه ها تجربه کردند، هزینه مالی قابل توجهی نیز وجود داشت.

دکتر دانیل گنجیان، متخصص اطفال در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، گفت که این یافته ها در نهایت از هدف آکادمی اطفال آمریکا (AAP) برای کاهش مصرف نامناسب آنتی بیوتیک حمایت می کند.

دادن آنتی بیوتیک به والدین ناامیدی که می خواهند فرزندش احساس بهتری داشته باشد بسیار آسان است، اما یک متخصص اطفال خوب برای توضیح تفاوت بین عفونت ویروسی و باکتریایی وقت صرف می کند و تمام تلاش خود را می کند که آنتی بیوتیک تجویز نکند.

اگرچه داده های بررسی شده بین سال های 2016 و 2018 بوده است، کارشناسان می گویند نگرانی در مورد استفاده نامناسب از آنتی بیوتیک ها در کودکان همچنان مطرح است. به گفته محققان والدین بهتر است برای کودکان کمتر از آنتی بیوتیک استفاده کنند مگر اینکه کودک شما یک بیماری مزمن داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx