باربیکیو

لذت غذای باربیکیو بدون نگرانی از اضافه وزن

به گزارش آی‌زندگی، روزهای زیبای بهار فرصت خوبی برای گردش در طبیعت است که طبخ غذا روی باربیکیو می‌تواند این لذت را دوچندان کند. البته نگرانی در مورد تناسب اندام گاه لذت این غذاها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد زیرا معمولا چربی زیادی در طبخ آنها استفاده می‌شود.پس بهتر است در کنار طعم خوشایند این غذاها به چند اصل سلامت نیز توجه کرد تا اگر عادت به خوردن غذاهای تهیه شده روی باربیکیو دارید، دچار اضافه وزن نشوید. این اصول عبارتند از:

انتخاب گوشت‌‌های کم‌چرب

معمولا گوشت و سوسیس طعم خوشایندی هنگام کبابی‌شدن دارند و مهم‌ترین انتخاب برای آشپزی با باربیکیو هستند. پس اگر گوشت‌های کم‌چرب انتخاب شود اولین گام برای تغذیه سالم و رژیمی برداشته شده‌ است. تکه‌های مرغ و بوقلمون بدون پوست همچنین میگو عالی هستند زیرا به‌عنوان مثال یک تکه فیله مرغ حدود ۷۰ کیلوکالری و کمتر از ۵/۰ گرم چربی دارد در حالی‌که یک سوسیس بیش از ۱۸۰ کیلوکالری و نزدیک به ۷ گرم چربی اشباع دارد. البته باید توجه داشت که هنگام کبابی‌کردن گوشت‌های کم‌چرب از روغن و چربی اضافی استفاده نشود.

لذت از طعم سبزیجات خام و کبابی

باربیکیو فقط برای طبخ غذاهای گوشتی نیست و سبزیجات نیز طعم بسیار دلچسبی با این روش طبخ خواهند داشت. به‌عنوان مثال، قارچ پنیری همراه با سبزیجات تازه انتخاب خوبی برای عصرانه است. خوردن سبزیجات همراه با غذاهای کبابی نه‌تنها به تعادل غذایی کمک می‌کند بلکه روش خوبی برای تامین نیاز بدن به فیبرها، ویتامین‌ها و املاح است. علاوه بر سبزیجات کبابی می‌توان به‌جای چیپس‌ سیب‌زمینی از سالاد سبزیجات برای دورچین غذا استفاده کرد تا کالری دریافتی افزایش پیدا نکند.

پرهیز از سس‌های چرب

گرچه غذاهای گریل‌شده همراه با انواع مایونز طعم دلچسب‌تری دارند اما باید به مقدار چربی و کالری این چاشنی‌ها نیز توجه داشت. بهترین روش تهیه سس خانگی کم‌چرب شامل ماست کم‌چرب همراه با چاشنی‌هایی مانند آبلیمو، آب‌نارنج، خردل و… است. البته سس‌های بر پایه رب انار نیز مفید هستند زیرا نه‌تنها چربی ندارند بلکه سرشار از ترکیبات مغذی هستند. البته در انتخاب سس باید به افزودن مقدار نمک و شکر نیز دقت داشت.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx