بچه های شاد تربیت کنیم

آی زندگی_ در روزگاری هستیم که تلفن های همراه سرگرمی اول و آخر کودکان را تشکیل می دهند. به نظر والدین قدیم بزرگ کردن کودکان در زمان بدون اینترنت و مانیتورهای رنگی خیلی ساده تر بوده و حالا در این دنیای شلوغ با سرگرمی های متنوع به نظر بسیاری بزرگ کردن کودکان سخت تر شده است.

در حالی که در آن زمان ممکن بود آسان تر به نظر می رسید، اما هنوز چالش هایی وجود داشت. جنگ، خشونت، نابرابری و قلدری در آن زمان نیز وجود داشت. همیشه با نگاه کردن به گذشته همه چیز آسان تر به نظر می رسد، و ما اغلب قسمت های دشوار را فراموش می کنیم.

بزرگ کردن بچه ها در دنیای عدم اطمینان چالش های جدیدی را ارائه می دهد که نیاز به برنامه ریزی سنجیده دارد، اما همچنین فرصتی منحصر به فرد برای گرد هم آوردن خانواده ها و تبدیل خانه شما به پناهگاهی امن برای عزیزانتان فراهم می کند. راضی نگه داشتن بچه ها ربطی به چیزی که به آنها می دهیم ندارد و همه چیز مربوط به زمانی است که با هم می گذرانیم.

در حالی که زندگی ممکن است پیچیده تر شده باشد، ما ابزار و آگاهی بیشتری نسبت به قبل داریم تا بر موانع غلبه کنیم و از رشد عاطفی فرزندانمان حمایت کنیم تا اینکه احساسات آنها را زیر فرش بکشیم. این فرصتی است برای تکامل عاطفی، رشد در معنویت و شفای خانواده‌هایمان. رشد بدون مبارزه اتفاق نمی افتد.

در حالی که ما در عصری زندگی می کنیم که برنامه های مفرط، فناوری و رسانه های اجتماعی معمول است، بسیاری از خانواده ها به دنبال راه هایی برای کاهش این سرعت فناوری هستند. در اینجا نظرات ساده ای ارائه شده است که می توان در تربیت کودکان مورد استفاده قرار گیرد تا در دنیای کنونی کم استرس تر زندگی کنند.

  1. احساسات فرزندان خود را بپذیرید و تایید کنید

هر احساسی را که فرزندانتان تجربه می کنند، بپذیرید و تأیید کنید. وقتی ناراحت هستید و یکی از اعضای خانواده به شما می گوید آرام باشید، چه احساسی به شما دست می دهد؟ معمولا بهتر نیست!

اگر فرزندتان از رفتن به مدرسه مضطرب است، با گفتن اینکه حالش خوب است یا نگران نباشید، این احساسات از بین نخواهد رفت. کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بفهمیم چرا آن‌ها چنین احساسی دارند و سپس ترتیبی بدهیم که یک فعالیت تقویت‌کننده اعتماد به نفس یا یک به یک در طول صبحانه انجام دهیم تا به آن‌ها کمک کنیم احساس امنیت کنند و دوست داشته شوند.

در مقابل اصرار به آنها مقاومت کنید که این احساس را نداشته باشند (این می تواند دشوار باشد!) حتی اگر می دانید که آنها چیزی برای نگرانی ندارند. زمانی را به اشتراک بگذارید که همین احساس را داشتید و چگونه از آن عبور کردید.

  1. منطقه امن آنها باشید

این به این نیست که موقعیت خانوادگی یا خانه ای عالی داشته باشید و یا یک فرد ناخوشایند باشید. منطقه امن آنها به این معنی است که فرزند شما می تواند بدون قضاوت در خانه خود باشد. این یکی ممکن است نیاز داشته باشد که همه خواهر و برادرها در کشتی باشند.

اگر سرگرمی غیرمعمولی دارند، از آنها بپرسید که در مورد آن چه چیزی به آنها علاقه دارد یا وقتی روی آن کار می کنند چه احساسی دارند. این به نفع کل خانواده است و همه را تشویق می کند که استرس خود را بیرون بگذارند و با قلب خود رهبری کنند.

به آنها مسئولیتی در خانه بدهید که با کمک هزینه یا پاداش همراه نیستند. اگر تغییراتی در خانواده یا ترتیبات زندگی شما وجود دارد، بچه ها را در جریان نگه دارید. آنها عموماً می خواهند بدانند که هر تغییری چگونه بر آنها تأثیر می گذارد. حفظ ساختار و پیش بینی پذیری تا حد ممکن باعث آرامش آنها می شود.

  1. رسانه های اجتماعی را محدود کنید

کودکان مانند آهنربا جذب فناوری می شوند. بعد از اسکرول کردن روی گوشی چه احساسی دارید؟ بیشتر آنها می گویند بهتر نیست، اما فرزندان ما اغلب فاقد خودآگاهی هستند که بدانند چه زمانی چیزی باعث ایجاد احساس خوب در آنها نمی شود.

وقتی فرزندانتان از قوانینی که شما وضع می کنید ناراحت می شوند، احساس بدی نداشته باشید. ما از تعداد بی‌شماری از بچه‌ها شنیده‌ایم که می‌گویند خوشحال هستند والدینشان زمان رسانه‌های اجتماعی و فناوری خود را محدود می‌کنند. اگرچه ممکن است اکنون اعتراف نکنند، اما روزی از شما تشکر خواهند کرد!

  1. با فعالیت های متمرکز در ارتباط باشید

کودکان و نوجوانان اغلب به راهنمایی نیاز دارند تا از سر خود بیرون بیایند. پیاده‌روی‌های خانوادگی، یوگا، کلیسا و فعالیت‌های تمرکز حواس همه راه‌های عالی برای برقراری ارتباط و ایجاد تعادل هستند.

ذهن آگاهی پیچیده تر از آنچه هست به نظر می رسد. این کار هر کاری را با توجه کامل شما انجام می دهد و مزایای آن بسیار زیاد است. هنر، آشپزی، گوش دادن به موسیقی، پخش کننده اسانس، و شب بازی تنها چند ایده برای آوردن ذهن آگاهی و آرامش در زمان خانواده شما هستند.

فعالیت های بی شماری وجود دارد که خانواده شما می توانند با هم انجام دهند تا از این تمرین بهره مند شوند. شب های موضوعی را در نظر بگیرید که در آن هر یک از اعضای خانواده یک شب برای انتخاب یک فعالیت برای خانواده در نظر می گیرند.

  1. به خانواده خود کمک کنید تا پیشرفت کنند

هر روز آفتاب و گل سرخ نخواهد بود، و این به نفع فرزندان ما نیست که آن را به این شکل بسازیم. اشتباهات برای رشد ضروری هستند. برای القای قدرت و اراده به چالش هایی نیاز است.

پنج سال بعد نشان داده شد والدینی که تلاش‌های کودکان نوپا را به جای استعدادشان تحسین می‌کنند، ذهنیت مثبت‌تری دارند. این کودکان بر این باور بودند که توانایی‌هایشان می‌تواند با کار سخت رشد کند و بهبود یابد.

در مورد تلاش و پشتکار به جای یک نتیجه عالی نظر دهید. به جای تکیه بر تحسین بیرونی، به آنها کمک کنید متوجه شوند که تلاششان چه احساسی در آنها ایجاد کرده است.

ادامه دادن و حل مشکل ریاضی چه حسی داشت؟ وقتی همه چیز چالش برانگیز شد چه کردید؟ آیا به نتیجه افتخار می کنید؟

در حالی که هیچ والدینی نمی‌خواهد فرزندش رنج بکشد، گاهی اوقات بهتر است به او اجازه دهید خودش با مشکلی حل شود، زیرا می‌داند که از محبت و حمایت شما برخوردار است.

  1. مراقب وقت خانواده باشید.

وقتی بچه های ما به دوران نوجوانی نزدیک تر می شوند، ممکن است ترجیح دهند به جای حضور در خانه، با دوستان باشند. سعی کنید حداقل یک یا دو روز در هفته برای اوقات فراغت خانواده مراقب باشید.

بازم هر چی الان بگن بعدا ازت تشکر میکنن. از آن زمان با هم استفاده کنید و با هم ارتباط برقرار کنید و یک کار سرگرم کننده مانند بازی یا شب فیلم انجام دهید، با هم شام بپزید یا به نوبت یک فعالیت را انتخاب کنید.

  1. به فرزندان خود کمک کنید تا مسئولیت بپذیرند

به کودک خود کمک کنید تا مهارت هایی را برای مراقبت از سلامتی خود توسعه دهد. زندگی در دنیایی که محیط بیرونی ما همیشه صلح آمیز یا تحت کنترل ما نیست، ضروری است به بچه ها آموزش دهیم که دنیای درونی خود را در اختیار بگیرند.

در حالی که هر کودکی متفاوت است، کمک به آنها در کشف فعالیت‌هایی که باعث افزایش اعتماد به نفس و ایجاد احساس خوب در آنها می‌شود، حیاتی است. ورزش، هنر، روزنامه نگاری، یوگا و مدیتیشن تنها تعداد انگشت شماری از گزینه های جذاب هستند که به آنها کمک می کند تا توانمند شوند.

سخن آخر

تربیت کودکان در دنیایی پر از عدم قطعیت قطعا چالش های جدیدی را به همراه دارد که باید به آنها توجه داشته باشیم. با این حال، فرصتی منحصر به فرد برای بازپس گیری وقت خانواده و ایجاد محیطی در خانه است که حمایت کننده و خوشایند است.

برای برقراری ارتباط مجدد یا پر کردن سطل های احساسی یکدیگر، چه تغییراتی می توانید در برنامه هفتگی خود ایجاد کنید؟ ممکن است در حین انجام تنظیمات غرغره بشنوید، اما فرزندانتان بعداً از شما تشکر خواهند کرد!

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx