انزوا تنهایی

تاثیر انزوای اجتماعی بر نقص حافظه را بدانید

انزوای اجتماعی، منجر به بیش فعالی آستروسیت ‌ها می ‌شود

به گزارش آی‌زندگی، محققان کالج پزشکی بیلور، در جدیدترین مطالعه خود به مطالعه تاثیر انزوای اجتماعی بر نقص حافظه، اختلال در یادگیری و سایر تغییرات رفتاری پرداخته اند.
محققان درباره اثرات انزوای اجتماعی بر نورون ها مطالعات بسیاری کرده اند، با این حال اطلاعات بسیار کمی در رابطه با تاثیر این موضوع بر فراوان ترین سلول های مغز، یعنی آستروسیت ها، در دسترس است.

به نقل از میگنا، آستروسیت ‌ها، نقش‌ های مختلفی در مغز ایفا می کنند؛ از جمله تقویت عملکرد نورون ‌ها، تشکیل سیناپس ‌ها، آزاد سازی انتقال‌ دهنده‌ های عصبی و ایجاد سد خونی مغزی. پژوهشگران گزارش دادند: انزوای اجتماعی، منجر به بیش فعالی آستروسیت ‌ها می ‌شود و این امر، به نوبه خود بر عملکرد مدار مغز و حافظه، تاثیر منفی می گذارد. دانشمندان همچنین دریافتند: مهار بیش فعالی آستروسیت ها، نقایص شناختی مرتبط با انزوای اجتماعی را معکوس می کند.
محققان توضیح دادند: در شرایط عادی، آستروسیت ‌ها عملکرد مدار مغز و حافظه را ارتقا می ‌دهند. با این حال، ما دریافتیم که در طول انزوای اجتماعی، آستروسیت‌ ها در ناحیه هیپوکامپ مغز، حافظه و یادگیری را دچار اختلال می کنند.

دانشمندان افزودند: یکی دیگر از یافته های کلیدی این مطالعه، این است که ما توانستیم با مهار بیش فعالی آستروسیت ها، نقایص فیزیولوژیکی و شناختی مرتبط با انزوای اجتماعی را معکوس کنیم. محققان اظهار داشتند: یافته‌ های ما بینش جدیدی را از نقش آستروسیت ‌ها در فیزیولوژی مغز، ارائه می دهد. نتایج همچنین نشان داد: آستروسیت ها، تحت تأثیر تغییرات محیطی قرار دارند و روابط اجتماعی برای عملکرد صحیح آستروسیت ها و در نتیجه برای عملکرد صحیح مغز، مفید هستند.به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Neuron منتشر شده اند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx