ویتامین دی

بهترین ویتامین برای تقویت استخوان‌های بدن چیست؟

تقویت استخوان اهمیت بسیاری در سلامت بدن دارد. ویتامین‌های مفید، تاثیر بسزایی در استحکام و مراقبت از استخوان دارند بنابراین باید با این ویتامین‌ها آشنا شوید.

به گزارش آی‌زندگی، سلامت استخوان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر استخوان سالمی نداشته باشید، در انجام کارهای روزانه دچار مشکل می‌شوید. بعضی از ویتامین‌ها هستند که بیشتر از بقیه می‌توانند در سلامت استخوان‌هایمان نقش داشته باشند که در این قسمت آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویتامین D

ویتامین D اولین و مهم‌ترین ویتامینی است که برای سلامت استخوان‌ها مورد نیاز است. باید از طریق نور آفتاب یا از طریق قرص ویتامین D، آن را به بدن‌تان برسانید و از پوکی استخوان و شکنندگی آن جلوگیری کنید؛ البته قرص ویتامین D را هر دو هفته یکبار میخورند و نباید در مصرفِ آن زیادهروی کنید.

ویتامین A

ویتامین A برای سلامت بدن، تولید مثل، سیستم ایمنی، رشد بدن و سلامت استخوان بسیار عالی است؛ همچنین بینایی را تقویت می‌کند و اگر می‌خواهید استخوان سالمی داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

ویتامین K

ویتامین K عامل جذب ویتامینهای ضروری برای سلامت استخوان می‌باشد و باعث می‌شود که رشد استخوان سالم اتفاق بیفتد. پروتئین‌های ضروری را فعال می‌کند که روی سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

ویتامین K۲

این ویتامین باعث می شود که بدن کلسیم را در کل جسم پخش کند، به استخوان‌ها و دندان‌ها برسد و در واقع مکملی برای جذب ویتامین‌های تقویت کننده استخوان است و پروتئین‌های لازم را هم فعال می‌کند که در سلامت استخوان نیز تأثیر زیادی دارند.

ویتامین C

بدن برای رشد سالم استخوان به ویتامین C نیاز دارد. این ویتامین برعکس ویتامین K و ویتامین D؛ کلاژن سازی میکند تا استخوان را سالم و قوی نگه دارد و به سلامت دندان‌ها هم کمک خواهد کرد.

کلسیم

کلسیم هم جزء ضروری برای استخوان بندیِ مناسب و کاهش فرآیند از بین رفتن استخوان است و مصرف آن اگر طبق نظر پزشک باشد، می‌تواند عاملی برای سلامت استخوان‌هایتان باشد اما مراقب باشید که مصرف بیش از حد آن نیز ممکن است مشکلاتی مانند سرطان پروستات و دیگر خطرات را به وجود بیاورد.

سدیم و پتاسیم

به گزارش وب گاه نمناک، از بین ویتامین‌هایی که می‌توانیم برای سلامتِ استخوان نام ببریم، همین دو مورد بهترین است که استخوان‌ها را تقویت می‌کنند. مواد غذایی مناسب توده استخوان را به بدن می‌رساند که به هم خوردن تعادل آن، باعث ایجاد بیماری‌های زیادی خواهد شد.

منبع: بهداشت‌نیوز

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx