کار در معدن

فشار کار زیاد چه تاثیری روی قدرت جنسی مردان دارد!

مردانی که مشاغل سختی داشته و مرتباً اجسام سنگین را در محل کار خود بلند می کنند، تعداد اسپرم و سطح تستوسترون بالاتری نسبت به سایر افراد دارند

به گزارش آی‌زندگی، یافته های جدید محققان نشان می دهد: مردانی که مشاغل سختی داشته و مرتباً اجسام سنگین را در محل کار خود بلند می کنند، تعداد اسپرم و سطح تستوسترون بالاتری نسبت به سایر افراد دارند.
نتایج یک مطالعه جدید که با هدف بررسی چگونگی تأثیر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی محیطی و انتخاب سبک زندگی بر سلامت باروری است، نشان می دهد: کار فیزیکی سخت منجر به افزایش قدرت جنسی مردان می شود.

لیدیا مینگوئز آلارکون (Lidia Mínguez-Alarcón) پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی و اپیدمیولوژیست تولید مثل در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون در رابطه با موضوع فوق گفت: ما قبلاً می دانستیم که ورزش و فعالیت جسمی با فواید سلامتی متعددی در انسان، از جمله مواردی که در سلامت باروری مشاهده شده است، مرتبط است.
متاسفانه تاکنون مطالعات کمی به این موضوع پرداخته است که چگونه عوامل شغلی می توانند به این مزایا کمک کنند. آنچه این یافته های جدید نشان می دهد: این است که فعالیت بدنی در حین کار ممکن است با بهبود قابل توجهی در پتانسیل باروری مردان همراه باشد.

این مطالعه با همکاری دانشگاه هاروارد، دانشکده بهداشت عمومی چان و سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی دانشگاه بریگام انجام شده است.
برای بررسی دقیق تر این موضوع، محققان نمونه ها و داده های نظرسنجی از بیش از ۱۵۰۰ مرد و زن را جمع آوری کردند. در طول این مطالعات، پژوهشگران بر زیرمجموعه ای از این گروه کلی متمرکز شد که شامل ۳۷۷ فردیبود که به دنبال درمان ناباروری بودند.

محققان همچنین دریافتند: مردانی که اغلب در محل کار اجسام سنگین را بلند یا جابجا می کنند، ۴۶ درصد غلظت اسپرم بیشتری داشتند. از سوی دیگر تعداد اسپرم این افراد ۴۴ درصد بیشتر از مردانی بود که مشاغل فیزیکی کمتری داشتند. این مردان همچنین سطوح بالاتری از هورمون جنسی مردانه تستوسترون و در کمال تعجب، هورمون زنانه استروژن داشتند.

لیدیا مینگوئز آلارکون در این رابطه توضیح داد: بر خلاف آنچه که برخی افراد تصور می کنند، هورمون های «مردانه و زنانه در هر دو جنس یافت می شوند، اما مقادیر این هورمون ها بر اساس جنسیت متفاوت است. در این مورد، ما فرض می کنیم که تستوسترون اضافی در حال تبدیل شدن به استروژن است، که روشی شناخته شده برای بدن برای حفظ سطوح طبیعی هر دو هورمون است.

مطالعات فوق همچنین نشان داد حدود ۴۰ درصد موارد ناباروری را می توان در عوامل مردانه ردیابی کرد. این موارد شامل تعداد اسپرم، کیفیت مایع منی و عملکرد جنسی است. تصور می شود که تعداد اسپرم و کیفیت مایع منی عامل اصلی افزایش نرخ ناباروری در بین مردان باشد.
تحقیقات قبلی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ نشان داده بود در بین مردانی که به دنبال درمان باروری هستند، تعداد و کیفیت اسپرم تا ۴۲ درصد کاهش یافته است.
علاوه بر این، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ناباروری مردان با بیماری‌های مزمن رایج مانند بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های خودایمنی مرتبط است، که اهمیت گسترده‌ تر سلامت باروری مردان را برجسته می ‌کند.به گفته پژوهشگران این تیم  مطالعاتی، تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها برای مردان از جمعیت عمومی مورد نیاز است.شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی  Human Reproduction منتشر شده است.

منبع : خبرگزازی علم و فرهنگ

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx