این مورد منشاء افزایش اختلالات عصبی است

قرار گرفتن در معرض سموم محیطی ممکن است ریشه افزایش اختلالات عصبی باشد.

به گزارش آی‌زندگی؛ پزشکان آمریکایی هشدار ‌دادند که افزایش چشمگیر موارد ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر می‌تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض سموم محیطی باشد که در همه مناطق وجود دارند و همچنان ناشناخته هستند.

انسان‌ ممکن است در حین کار، بازی، خواب و یادگیری با ۸۰ هزار نوع مواد شیمیایی سمی یا بیشتر مواجه شود. این مقدار به میزانی است که نه تنها تعیین تاثیرات آنها روی یک فرد بلکه نحوه تعامل آنها یا تاثیرات جمعی آنها بر سیستم عصبی در طول یک عمر تقریبا غیرممکن است.

قرار گرفتن در معرض برخی از سموم محیطی با توجه به گسترش مواد پلاستیکی و آلاینده‌های شیمیایی و همچنین رویکردهای نظارتی مانند آنچه در ایالات متحده مرسوم است، اجتناب ناپذیر است.

در ایالات متحده، جوامع رنگین پوست، افراد بومی و خانواده‌های کم درآمد به احتمال زیاد در معرض آلاینده‌های بی‌شماری از طریق آب ناسالم، مشاغل تولیدی و کشاورزی، زندگی در نزدیکی جاده‌ها و کارخانه‌های صنعتی و سایر خطرات قرار دارند.

به گزارش روزنامه گاردین، اطلاعات بسیار کمی در مورد تاثیر این مواد بر اختلالات مغز و سیستم عصبی وجود دارد، اما متخصصان هم نظرند که عامل ژنتیک و افزایش سن به طور کامل فاکتور افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) نیستند

منبع: ايسنا

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx