قرص ژاپنی علیه کووید طولانی

قرص ژاپنی علیه کووید طولانی ساخته شد

شرکت داروسازی ژاپنی و تولیدکننده قرص ضد ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد: آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که با استفاده از این دارو خطر بروز عوارض “بلندمدت” کووید تقریبا به نصف می‌رسد.

به گزارش آی‌زندگی، این شرکت داروسازی موسوم به “شیونوگی” نتایج مرحله نهایی آزمایش این داروی ضد ویروسی را روز چهارشنبه در کنفرانسی در آمریکا منتشر کرد. گفته می‌شود داروی “اِنسیترِلویر” که در ژاپن با نام تجاری “زوکووا” شناخته می‌شود، دوره بهبود علائم کووید-۱۹ از جمله تب را یک روز کوتاه می‌کند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، شیونوگی تاکید می‌کند که این آزمایش همچنین ۳۳ درصد کاهش در خطر بروز عوارض عصبی از قبیل اختلال در تمرکز و فکر کردن، کاهش حافظه و بی‌خوابی را نشان‌ می‌دهد. در ژاپن مجوز استفاده اضطراری از زوکووا در ماه نوامبر به عنوان اولین داروی خوراکی صادر شد که می‌تواند مورد استفاده بیماران ۱۲ سال به بالا که خطر بروز علائم حاد در آنان کم است، قرار گیرد.

متخصصان این شرکت می‌گویند: نتایج نشان می‌دهد که استفاده از این دارو باعث کاهش ۴۵ درصد از ریسک مربوطه شد. شیونوگی همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۸۰۰ نفر در این آزمایش شرکت کردند. این شرکت می‌گوید آزمایش‌های بعدی برای تایید بیشتر این اثرات یک سال ادامه خواهد داشت.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx