چرب کردن پوست

درمان سریع خشکی پوست صورت در خانه

خشکی پوست بیشتر در قسمت‌هایی مانند صورت، پوست سر، دست‌ها و پاها مشاهده می‌شود. در این میان، خشکی پوست صورت به دلیل تاثیر مستقیم بر چهره و زیبایی، ممکن است دغدغه تعداد بیشتری از افراد باشد.

به گزارش آی‌زندگی، با وجود این که خشکی پوست یکی از رایج‌ترین عارضه‌های پوستی محسوب می‌شود، با چند روش ساده و کاربردی می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مدت زمان استحمام خود را کاهش دهید و به‌هیچ‌عنوان از آب داغ استفاده نکنید. این کار باعث به وجود آمدن خشکی پوست یا تشدید آن می‌شود. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ حتی زمانی که در خانه هستید. نور خورشید نیز باعث به وجود آمدن رادیکال‌های آزاد می‌شود.

در طول روز آب کافی بنوشید. مصرف میوه و سبزیجات و داشتن رژیم غذایی سالم، بخش عظیمی از نیاز بدن به آب را برطرف می‌کند. با استفاده از مکمل‌های دارویی و ویتامین‌ها به مشورت پزشک نیازهای پوست خود را تامین کرده و سلامت آن را حفظ کنید.

در طول پاییز و زمستان، محیط خانه را با دستگاه‌ بخور مرطوب نگه دارید. اگر علت خشک شدن پوست صورت و بدن شما بیماری‌های پوستی باشد، بهتر است برای درمان خشکی پوست خود به پزشک مراجعه کنید. پزشک با تجویز داروهای مخصوص، به بهبود وضعیت پوست شما کمک خواهد کرد.

منبع:بهداشت‌نیوز

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx