چای سفید

از خواص چای سفید چه می‌دانید؟

درختچه چای سیاه ،چای سبز و چای سفید یکی می باشد .هرنوع چای فقط از نظر رنگ ،طرز عمل آوری ، فرآوری و تخمیر با هم اختلاف دارند.

به گزارش آی‌زندگی، طرز تهیه چای سفید عبارت است از: برگ های نورس ، نازک و نرم درختچه های چای که هنوز کاملا به شکل غنچه هستند و باز نشده اند ودر کرک نقره ای رنگ پوشیده شده اند به نام چای سفید معروف هستند.این برگ ها فقط بایددر مدت 2روز در سال چیده شوند و در غیر این صورت برگ ها باز می شوند و ظرافت خود را از دست می دهند.

چای سفید را در آفتاب خشک می کنند تا کلروفیل در آن تولید نشود پس از خشک شدن درآفتاب بخار داده می شود. فرق دیگر چای سفید با انواع چای این است که چای سفید تحت فرآیند تخمیر و اعمال دیگر قرار نمیگیرد بنابراین طعم اصلی و طبیعی خودرا حفظ می کند که طعم شیرین و ملایمی  نیزدارد.

نحوه مصرف چای سفید:  به دلیل لطافت برگ ها نباید برا ی دم کردن چای سفید از آب جوش استفاده کرد برای درست کردن چای سفید نباید چای را در آب جوش ریخت باید صبر کرد تا درجه حرارت آب به ۸۰درجه سانتی گراد برسد سپس آب را روی چای ریخت. و به مدت 10 دقیقه بگذارید دم بکشد و اگر بجوشد تا حد زیادی مواد موثره و خواص درمانی خود را از دست می دهد.

خواص درمانی چای سفید: آنتی اکسیدان بسیار قوی و متوقف کننده افزایش کلسترول بد که عامل مهمی در حمله قلبی است، تمیز کننده عروق و کاهنده فشار قند خون، جلوگیری کننده از بروز انواع سرطانها(بخصوص سرطان های معده ،روده بزرگ و پروستات) و جوان کننده پوست، بالابرنده سیستم دفاعی بدن در برابر هجوم امراض و آنتی بیوتیک ، فعال کننده انسولین و مقوی قلب، انرژی زا و ضد افسردگی، لاغرکننده و تنظیم کننده تعادل مایعات بدن، کاهنده استرس و برطرف کننده بیماری های پوستی می باشد . در ضمن آنتی اکسیدانی که در چای سفید وجود دارد بیشتراز چای های دیگر می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx