رفلاکس معده

بهترین راه درمان درد معده در خانه چیست؟

بهترین و موثرترین راه درمان درد معده در خانه، داشتن رژیم غذایی مناسب است. بنابراین شناخت مواد‌غذایی مناسب برای معده درد، به شما کمک می‌کند که این درد را مدیریت کرده و از تشدید آن جلوگیری کنید.

به گزارش آی‌ زندگی، شناخت مواد‌غذایی مناسب برای معده درد، به شما کمک می‌کند که این درد را مدیریت کرده و از تشدید آن جلوگیری کنید.

دمنوش زنجبیل؛ قدیمی‌ترین و مفیدترین دمنوش برای معده درد
زنجبیل یکی از محبوب‌ترین داروهای طبیعی و غذاهای مفید برای معده درد، به‌خصوص برای درمان درد عصبی معده و حالت تهوع است. دمنوش زنجبیل به‌طور شگفت‌انگیزی سیستم عصبی و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر معده درد شما همراه با حالت تهوع و استفراغ است، مقداری زنجبیل را در یک فنجان آب جوشانده و کمی آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید.

چای دارچین؛ یک مسکن عالی برای درد معده و حالت تهوع
مصرف دارچین به هضم شدن سریع‌تر غذا کمک کرده و در رفع سوزش سر دل نیز موثر است. برای رفع درد معده همراه با حالت تهوع، می‌توانید چای دارچین دم کرده و نوش جان کنید. هم‌چنین ترکیب یک قاشق چای‌خوری عسل و دارچین معجزه‌ای برای درمان معده درد بعد از خوردن غذا است. با میل کردن این ترکیب، به رفع سوء‌هاضمه کمک کرده و اسید معده را کاهش می‌دهید.

بابونه؛ گیاهی فوق‌العاده برای رفع گاز و درد معده
یک فنجان چای بابونه با عملکرد ضد‌التهابی، درد معده را تسکین داده و گاز معده را برطرف خواهد کرد. مصرف بابونه برای رفع نفخ، اسهال و حالت تهوع نیز بسیار مفید خواهد بود. بابونه را می‌توان به‌صورت خشک شده به غذا اضافه کرده یا به‌عنوان دمنوش استفاده کرد.

منبع: بهداشت‌نیوز

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx