غذاهای فرآوری شده

چرا نباید غذاهای فرآوری شده را به طور کلی کنار بگذاریم؟

در حالی که همیشه خرید و مصرف محصولات تازه ایده‌آل است؛ اما بسیار زمانبر بوده و هزینهٔ بالاتری دارد؛ بنابراین می‌توانید از برخی مواد غذایی فرآوری شده با حداقل پردازش استفاده کنید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از eatingwell، غذاهای فوق فرآوری شده دارای سطوح بالاتری از چربی اشباع شده و شکر و نمک بالا و همچنین افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها هستند، اما در برخی موارد می‌توانید بدون عذاب وجدان از مواد غذایی با حداقل فراوری استفاده کنید.

شما می‌توانید در صورتی که زمان کافی ندارید از غذاهای کنسرو شده ، از لوبیا گرفته تا گوجه فرنگی برای طعم دادن وعده‌های غذایی خود استفاده کنید، و ماندگاری آنها بسیار طولانی است.

برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات یخ زده استفاده کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید میوه‌ها را در فصل آن‌ها با قیمت مناسب‌تر بخرید و سپس فریز کرده و در فصول دیگر از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین تصورات اشتباه مردم این است که همیشه باید میوه و سبزیجات تازه بخرند.

بنابراین ممکن است میزان زیادی از این مواد غذایی تازه در یخچال خراب شده و دور ریخته شود.

اما بهتر است بدانید که می‌توان غذاهای منجمد و کنسرو شده را در اوج تازگی منجمد و کنسرو کرد. شما هنوز هم آن طعم عالی را خواهید داشت.

بنابراین به جای اینکه درگیر تازه بودن یا منجمد بودن مواد غذایی باشید؛ سعی کنید سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید.

در صورتی که مشغله دارید و نمی‌توانید در ساعات مشخص غذا بخورید؛ به سیگنال‌های گرسنگی خود توجه کنید، به همان شیوه‌ای که زمانی  دستشویی دارید بدن تان آلارم می‌دهد.

همه فکر می‌کنند زندگی سالم  همان خرید مواد غذایی تازه و زمان گذاشتن برای پختن آن‌ها است.

شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید با یک آیتم کوچک شروع کنید. هنگام افزودن سبزیجات به رژیم غذایی، چه کنسرو شده، تازه یا منجمد، واقعاً به حسی که در شما ایجاد می‌کند توجه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx