ژلاتین سیب و چیا

ژلاتین سیب و چیا؛ یک میان‌وعده سالم و مغذی را بشناسید

میان‌وعده سالم یکی از اصول حفظ سلامت است زیرا معمولا در فواصل بین وعده‌های غذایی تمایل به خوراکی‌های آماده به‌خصوص شیرینی‌جات افزایش می‌یابد. میوه‌‌ها جزء بهترین انتخاب‌ها هستند که اگر همراه انواع مغزها و دانه‌ها میل شوند، ارزش تغذیه ای بیشتری خواهند داشت.

به گزارش آی‌زندگی، در ادامه این مطلب به معرفی یک میان وعده مغذی اشاره خواهیم کرد که مصرف آن می تواند برای بدن مفید باشد.

 

ژلاتین؛ ماده مفید در تقویت استخوان‌ها

ژلاتین ماده غذایی با منشا حیوانی است که از کلاژن تهیه می‌شود و به همین‌دلیل برای تقویت استخوان‌ها و غضروف‌ها توصیه می‌شود. ژلاتین خوراکی سالم با پروتئین بالا و حداقل چربی و کالری است. همچنین منبع سرشار اسیدهای آمینه، کلسیم، منیزیوم و فسفر است که به تقویت سیستم استخوانی و ترمیم غضروف‌ها کمک می‌کند. کلاژن که اصلی‌ترین ترکیب ژلاتین است نیز در ترمیم پوست موثر است.

 

سیب؛‌ موثر در کاهش وزن

فواید و خواص سیب بر کسی پوشیده نیست و همواره توصیه می‌شود در رژیم غذایی روزانه جای گیرد. فواید سیب از نظر علمی ثابت شده و مطالعات نشان می‌دهد که سیب منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها به‌خصوص فلاونوئیدهاست. همچنین اسید مالیک موجود در سیب به کاهش وزن و تنظیم سطح گلوکز خون کمک می‌کند. پتاسیم بالای سیب نیز در تسهیل سلامت قلب و عروق موثر است.

 

دانه‌های چیا؛‌منبع غنی امگا3 و آنتی‌اکسیدان

دانه‌های چیا فواید بسیاری دارند که از جمله می‌توان به مقدار فراوان اسیدهای چرب مانند امگا3 و امگا6 اشاره کرد. این دانه‌ها همچنین منبع غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. مصرف دانه‌های چیا احساس سیری را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. این دانه‌ها در تنظیم قند خون، تعادل الکترولیت‌های بدن و حفظ رطوبت بدن نیز نقش دارند.

 

طرز تهیه ژلاتین سیب و دانه چیا

یک بسته پودر ژلاتین با طعم سیب را با مقدار لازم آب جوش که روی بسته‌بندی پودر ژلاتین نوشته، حل کنید. نیمی از مایع ژلاتین را در قالب‌های دلخواه بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. دو سیب‌ را پوست بگیرید و به‌شکل نوارهای باریک برش بزنید. زمانی که ژلاتین سفت شد، برش‌های سیب و 4/1 پیمانه دانه چیا را روی ژلاتین بچینید و بقیه مایع ژلاتین را روی آن بریزید. پس از اینکه بقیه ژلاتین سفت شد، میل کنید.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx