پاستا

ترفندهای طبخ پاستا به سبک آشپزهای ایتالیایی

پاستا، غذایی ایتالیایی است اما امروز دیگر، در همه کشورهای دنیا طبخ می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در کل، انواع پاستا با سس‌های متنوع برای ذائقه‌‌های مختلف وجود دارد و به‌رغم اینکه سریع آماده می‌شود اما توجه به بعضی ترفندهای ساده در بهبود طعم آن موثر است.

به گزارش آی‌زندگی، در ادامه این مطلب، به مواردی اشاره خواهیم کرد که بکار بردن آنها می تواند در بهبود طعم پاستا موثر باشد. این موارد عبارتند از:

پخت پاستا در قابلمه بزرگ و با آب فراوان
برای پخت پاستا، قابلمه بزرگ و دیواره‌بلند انتخاب کنید تا پاستا به‌راحتی در آب بجوشد. تقریبا برای هر ۱۰۰ گرم پاستا، ۱ لیتر آب لازم است. پس از اینکه آب کاملا جوش آمد، پاستا را در آب بریزید. نیازی به ریختن روغن در آب نیست زیرا روغن روی سطح آب باقی می‌‌ماند و تاثیری در اینکه پاستا به هم نچسبد، ندارد. اگر پاستا در آب فراوان بجوشد، به هم نخواهد چسبید. البته گاهی پاستا را هم بزنید.

افزودن نمک پیش از جوش‌آمدن آب
افزودن کمی نمک به آب برای بهبود پخت توصیه می‌شود اما باید دانست که اگر نمک به آب جوش اضافه شود، روند جوش را کم می‌کند. بهتر است ابتدا نمک در آب حل شود و سپس صبر کرد تا آب به جوش بیاید.

توجه به مقدار پخت
هر نوع پاستا با توجه به اندازه و شکل، مدت پخت متفاوتی نیاز دارد. همچنین، اگر پاستا همراه سس رقیق دوباره حرارت می‌بیند، باید کمی سفت‌تر آبکش شود. اگر برای انواع سالاد سرد استفاده می‌شود، بهتر است کاملا پخته شود. بهترین روش برای اینکه متوجه شوید که پاستا آماده است اینکه یک عدد پاستا پخته را روی درب قابلمه خشک بگذارید و آن را برگردانید. اگر پاستا جدا نشد، آماده آبکش‌شدن است.

پرهیز از ریختن آب روی پاستا پخته
یکی از عادت های رایج اما اشتباه در پخت پاستا این است که پس از آبکش‌کردن پاستا، مقداری آب سرد روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود نشاسته پاستا از بین برود در حالی‌که وجود نشاسته برای اینکه سس بهتر با پاستا آغشته شود، لازم است.

توجه به مقدار مناسب برای هر نفر
برای اینکه پاستا به‌اندازه هر وعده آماده شود، لازم است مقدار استاندارد را در نظر بگیرید. اگر پاستا برای پیش‌غذا، سوپ یا کودک آماده می‌شود، برای هر نفر ۵۰ گرم کافی است. اما اگر به‌عنوان غذای اصلی بزرگسالان تهیه می‌شود، ۱۰۰ گرم آن مقدار مناسبی خواهد بود. همچنین، پس از آماده‌ شدن پاستا نیز فورا آن را سرو کنید تا طعم و مزه اصلی اش حفظ شود.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx