غذای تند فلفل قرمز

غذای تندی که از دست دادن حافظه را ۲ برابر می‌کند

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.

به گزارش آی‌زندگی، افرادی که بیش از ۵۰ گرم فلفل در روز مصرف می‌کنند، دو برابر میزان کاهش حافظه و مشکلات فکری را تجربه خواهند کرد. این کاهش برای افرادی که لاغر هستند و فلفل قرمز مصرف می‌کنند، بیشتر است. این یافته‌ها در پشت برخی پوشش‌های مثبت برای غذاهای تند، از جمله ارتباط آنها با عمر طولانی‌تر، کاهش فشار خون و سایر فواید مطرح شده است.

به نقل از ایسنا، دکتر زومین شی، محقق این تحقیق اظهار کرد: در مطالعات قبلی ما مشخص شد که مصرف فلفل قرمز برای وزن بدن و فشار خون مفید است. با این حال، در این مطالعه، ما اثرات نامطلوبی بر شناخت در میان سالمندان پیدا کردیم. این مطالعه شامل بیش از ۴۰۰۰ بزرگسال چینی بود که طی ۱۵ سال تحت نظر قرار گرفتند. غذاهای تند شامل فلفل چیلی تازه و خشک بود و فلفل سیاه یا فلفل دلمه‌ای در این تحقیق بررسی نشد.

دکتر شی گفت: فلفل قرمز یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در جهان و به ویژه در آسیا در مقایسه با کشورهای اروپایی محبوب است. در مناطق خاصی از چین، مانند سیچوان و هونان، تقریباً از هر سه بزرگسال یک نفر هر روز غذاهای تند مصرف می‌کند.
ماده فعال فلفل، کپسایسین است که در هنگام مصرف یا تماس با هر بافتی احساس سوزش ایجاد می‌کند. کپسایسین با کاهش وزن مرتبط است زیرا تصور می‌شود که متابولیسم را تسریع می‌کند و کاهش چربی را افزایش می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx