اضطراب

درمان اضطراب سلامت والدین بعد از همه گیری چگونه است؟

اگر این روزها با هر سرفه و عسطه‌ی فرزندتان نگران می‌شوید و اضطراب وجودتان را می‌گیرد؛ تنها نیستید؛ این شرایط استرس‌زا بعد از همه گیری برای بیشتر والدین رخ می‌دهد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از  lifehacker، نزدیک به سه سال است که همه‌ی ما در مورد علائم کووید-19 در حالت آماده‌باش هستیم و بسیاری از والدین به سختی می‌توانند اضطراب خود را کنترل کنند.

پس از گذشت این زمان و فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک، ما عادت کردیم که به هر آبریزش بینی به عنوان یک کووید قریب الوقوع نگاه کنیم که ممکن است خطری برای خود و بقیه داشته باشد.

علاوه بر این که رادار ما نسبت به تشخیص و واکنش به ویروس حساس‌تر است، بسیاری از کودکان با مشکلات طولانی مدت کووید یا سلامت روان مرتبط با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیماری و ویروس‌ها تمام نمی‌شوند و همیشه ادامه دارند. کودکان و بزرگسالان همچنان به COVID-19 مبتلا می‌شوند، اما دفعات بستری شدن در بیمارستان کاهش یافته است.

گفتن اینکه آیا تعداد این عفونت‌ها افزایش یافته یا خیر، کمی سخت است، زیرا ما رفتار خود را تغییر داده ایم تا ویروس‌ها را جدی‌تر بگیریم.

اگر فرزندتان تب یا علائمی مانند احتقان شدید یا سرفه دارد که در توانایی یادگیری او اختلال ایجاد می‌کند، او را در خانه نگه دارید.

در صورت مشاهده چشم صورتی، استفراغ یا اسهال، کودکان را در خانه نگه دارید.

اگر علائم کووید مانند تب، سرفه، از دست دادن چشایی یا بویایی، احتقان، گلودرد، ناراحتی معده یا سردرد دارند، تست کووید انجام دهید.

به طور کلی اگر نگران وضعیت تنفس یا هیدراتاسیون کودک هستید، با اورژانس تماس بگیرید.

 مدیریت اضطراب در حین بیماری

در حین بیماری کودک بهتر است آرامش خود را حفظ کنید. تا زمانی که علائم دارد بهتر است با دیگران در ارتباط نباشد. در صورتی که نمی‌توانید تشخیص دهید که علائم قطع شده است یا خیر بهتر است با تست کرونا مطمئن شوید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx