لحظه شگفت‌انگیز برخورد شهاب‌سنگ به جو زمین را ببینید

«کریستیان سارنچکی»، ستاره‌شناسی مجارستانی است که در حین رصد اجسام نزدیک به زمین، برای اولین‌بار در ۱۲ فوریه ۲۰۲۳ در ۲۰:۱۸:۰۷ به وقت ساعت جهانی، از سنگ فضایی به اندازه یک متر که اکنون به عنوان ۲۰۲۳ CX۱ در فهرست ثبت شده است، تصویربرداری کرد.

به گزارش آی‌زندگی؛ «کریستیان سارنچکی»، ستاره‌شناسی مجارستانی است که در حین رصد اجسام نزدیک به زمین، برای اولین‌بار در ۱۲ فوریه ۲۰۲۳ در ۲۰:۱۸:۰۷ به وقت ساعت جهانی، از سنگ فضایی به اندازه یک متر که اکنون به عنوان ۲۰۲۳ CX۱ در فهرست ثبت شده است، تصویربرداری کرد.

تصویر روز ناسا، عکس شهاب‌سنگی است که حدود ۷ ساعت قبل از برخورد با جو سیاره زمین ثبت شده. مسیر پیش‌بینی‌شده این شهاب‌سنگ فرصت نادری را برای رصدگران شهاب‌سنگ ایجاد کرد. در آخرین لحظات، تصویری دیدنی از گلوله آتشین هنگام تبخیر آن از آسمان هلند و متلاشی‌شدن آن در شمال فرانسه گرفته شد.

شهاب‌سنگ CX۱ ۲۰۲۳، دومین کشف سارنچکی از یک جرم در حال برخورد به زمین بود، درحالی‌که ۲۰۲۳ CX۱، هفتمین سیارکی است که قبل از برخورد با زمین شناسایی و پیش‌بینی شده است. این شهاب‌سنگ اخیراً سومین جرم کشف‌شده از نوع خود شده است. این گلوله آتشین تقریبا ده سال بعد از برخورد تاریخی شهاب سنگ چلیابینسک مشاهده شد.

دیجیاتو

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx