پاسخ‌های عجیب هوش مصنوعی به سوالات کاربران/ ظاهرا این ربات دیوانه شده‌است!

ربات چت هوش مصنوعی مایکروسافت ظاهراً دیوانه شده است. برای برخی کاربران لات بازی درآورده، آن‌ها را تهدید کرده و پیشنهادهای شرم آوری داده است!

به گزارش آی‌زندگی؛ رقابت برای تغییر و تحول جستجوگرها آغاز شده است. در حالی که مایکروسافت موفق شده زودتر از گوگل، یک ربات چت را به جستجوگر خودش (Bing) اضافه کند، اما اولین خروجی‌های افتضاح به بار آورده است. برخی از کاربرانی که موفق به تست آن شده‌اند، می‌گویند که با تهدید به مرگ از سوی ربات چت جستجوگر بینگ، وحشت کرده‌اند.

ربات‌های چت چه هدفی دارند؟
ربات‌های چت جستجو، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که در داخل موتورهای جستجو تعبیه خواهند شد تا به‌جای نمایش لینک سایت‌های مختلف، مستقیماً خودشان پاسخ پرسش‌های کاربران را بدهند. کاربران حتی می‌توانند با‌ آن‌ها مثل یک انسان مکالمه هم کنند.

این ربات‌ها وعده می‌دهند که جستجو کردن را برای کاربران آسان کنند. به‌لطف آن‌ها نیازی به وقت‌گذرانی در صفحات نتایج جستجو نیست و بدون نمایش تبلیغات، مستقیماً‌ پاسخ سوالات شما را می‌دهند. به‌طور مثال شاید شما از یک ربات چت بپرسید که چه شعری را برای تولد مادربزرگ ۹۰ ساله‌تان پیشنهاد می‌دهد. سپس آن چند بیت شعر طنز را به شما پیشنهاد کند.

مایکروسافت با کمک Sydney موفق شده گوی سبقت را در رقابت چت بات‌های جستجو برباید. غول آمریکایی با سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری به دیدار شرکت OpenAI رفته تا دسترسی انحصاری به ربات چت ChatGPT پیدا کند. رباتی که یکی از بهترین و منحصر به‌فردترین چت بات‌های جهان نیز محسوب می شود.

برخلاف انتظار، هوش مصنوعی جستجوگر Bing مایکروسافت دیوانه است!
همین چند روز پیش بود که مایکروسافت رسماً خبر از ادغام چت بات ChatGPT در داخل جستجوگر بینگ خود داد و اینگونه بود که Sydney متولد شد. این ربات در عرض ۴۸ ساعت پس از عرضه، توانست ۱ میلیون مشترک خواهان استفاده پیدا کند.

گوگل خیلی سریع در پاسخ به این اقدام رقیب، از یک ربات هوش مصنوعی به‌نام بارد (Bard) پرده برداری کرد. هرچند که در رویداد معرفی آن، دمویی فاجعه‌آمیز و پر از اشکال پخش شد تا مشخص شود گوگل بدون برنامه‌ریزی قبلی سعی کرده این رویداد را برگزار کند تا پاسخ مایکروسافت را بدهد. هوش مصنوعی گوگل در این رویداد پاسخ یکی از سوال‌ها را اشتباهی داد و همین کافی بود تا سهام شرکت آلفابت، برند والد گوگل سقوط تاریخی را تجربه کند. این اتفاق، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش کل شرکت آلفابت را از بین برد!

اما در این سمت همه چیز برای مایکروسافت خوب به‌نظر می‌رسید. البته فقط این تا زمانی ادامه پیدا کرد که اولین کاربران به ربات چت Sydney مایکروسافت دسترسی پیدا کردند. در یکی از آزمایش‌ها، این ربات می‌خواسته یکی از اساتید دانشگاه ملی استرالیا را بکشد! در مثالی دیگر آن به یک روزنامه‌نگار متأهل فعال در نیویورک تایمز پیشنهاد ازدواج مجدد داده است. برخی دیگر از کاربران هم خبر از اطلاعات غیرصحیحی داده‌اند که این ربات در پاسخ به پرسش آن‌ها ارائه کرده است.

به‌طور مثال یکی از کاربران از آن در مورد نزدیک‌ترین زمان پخش فیلم Avatar: The Way of Water (که اواخر سال ۲۰۲۲ اکران شد) را پرسیده، اما ربات مایکروسافت به او گفته که این فیلم هنوز پخش نشده است. اما وقتی کاربر به او گفته که در حال اشتباه کردن است و سال‌ها را جابجا کرده، او سپس برای دفاع از خودش گفته که «من مطمئنم امروز ۲۰۲۲ هستیم و نه ۲۰۲۳. من اطلاعاتم را از منابع مطمئنی مثل وب و تقویم کسب می‌کنم».

این اتفاق یک مشکل اساسی را با چت بات‌ها آشکار می‌کند: آن‌ها توسط اطلاعات ضعیفی آموزش می‌بینند که خیلی هم به‌روز نیست.

گجت نیوز

1 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx