دندان درد

چگونه در خانه دندان درد را درمان کنیم

در روزهای شیوع کرونا بسیاری از افراد تمایلی برای رفتن به دندانپزشکی ندارند و ترجیح می دهند از نسخه های خانگی برای کاهش درد دندان استفاده کنند.

به گزارش آی‌زندگی، یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق دهان است به همین دلیل رفتن به دندان پزشکی در روزهای کرونایی بسیار پر خطر است.

به نقل از فارس، گاهی اوقات افراد درد دندانشان ناشی از عفونت‌های شدید لثه و آسیب جدی دندان نیست که در چنین شرایطی می‌توان از راهکارهای خانگی برای تسکین درد دندان استفاده کرد تا در شرایط مساعد‌تر به دندان پزشک مراجعه کرد.

سیر

اغلب مردم سیر را یک ماده بد بو می‌دانند که معمولا از مصرف آن نیز خودداری می‌کنند، اما برای سیر خواص بسیار فراوانی وجود دارد که یکی از هزاران فواید آن درمان درد دندان است. در بین انواع گیاهان دارویی که برای کاهش و تسکین درد دندان استفاده می‌شود استفاده از سیر یکی از تاثیرگذار‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها محسوب می شود.

برای تسکین دندان درد با سیر دو روش وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱- در ابتدا می‌توانید یک حبه سیر را له کرده و سپس با مقداری نمک مخلوط کرده و روی دندان قرار دهید.

۲- راه دومی که بسیاری از افراد تمایلی به انجام آن ندارند جویدن دو حبه سیر است که این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز تکرار کنید.

آب و نمک

بسیاری از افراد معمولا آب نمک را برای تسکین التهاب گلو به هنگام سرما خوردگی استفاده می‌کنند، اما این در حالی است که نمک به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی به شما حتی در تسکین دندان درد نیز کمک می‌کند. نمک موجود در این محلول به شما کمک می‌کند تا عفونت موجود در لثه از بین برود. برای این کار شما می‌توانید یک قاشق غذا خوری نمک را در یک لیوان آب جوشیده حل کنید، اما برای تسکین دندان درد نیازی به غرغره محلول آب و نمک ندارید و تنها لازم است به مدت ۳۰ ثانیه این محلول را در دهانتان نگه دارید.

دم کرده نعنا

گیاه نعنا به دلیل طبع گرم و داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی برای درمان بسیاری از درد‌ها مفید است. برای تسکین فوری دندان درد می‌توانید از نعنا استفاده کنید. برای استفاده دم کرده نعنا برای کاهش درد دندانتان می‌توانید یک قاشق چای خوری نعنای خشک را در یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از ۲۰ دقیقه مقداری از این دم کرده را به مدت ۳۰ ثانیه در دهانتان نگه دارید.

استفاده از یخ

ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه برای درمان دندان درد در منزل استفاده از یخ است، زیرا یخ می‌تواند از تکثیر و انتشار میکروب‌ در بدن جلوگیری کند و همچنین یک مسکن برای از بین بردن برخی از درد‌های عضلانی خواهد بود؛ بنابراین زمانی که شما دچار دندان درد هستید می‌توانید مقداری یخ را به صورت غیر مستقیم در داخل پلاستیک بر روی دندانتان قرار دهید تا از این طریق تا حد زیادی درد دندانتان را کاهش دهید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx