طرز تهیه پنکیک خرمالو خوشمزه و فوری

پنکیک ها یکی از خوشمزه ترین کیک های فوری و ساده در جهان هستند که در طعم های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید این پنکیک خوشمزه را به همراه پودر قند یا عسل یا حتی بستنی سرو کنید.

به گزارش آی‌زندگی؛ پنکیک خرمالو یکی از خوشمزه ترین ها می باشد و برای کسانی که طعم و مزه خرمالو را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید این پنکیک خوشمزه را برای صبحانه یا عصراته تهیه کنید.

مواد لازم
آرد ۱ پیمانه
دارچین ۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
نمک ۱/۴ ق چای خوری
شیر ۱/۲ پیمانه
آب ۱/۴ پیمانه
پوره خرمالو ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۲ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پنکیک خرمالو

مرحله اول: آماده سازی
ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس خرمالو رسیده را انتخاب کنید و با کمک یک قاشق خرمالو را از پوست خارج کنید و داخل غذاساز یا مخلوط کن و یا با کمک گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ
در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر و نمک و دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. حالا تخم مرغ و روغن مایع و شیر و آب را داخل یک کاسه ریخته و با چنگال کمی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد پوره خرمالو را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن آرد
در ادامه وقتی مواد یکدست شد باید مخلوط آرد مرحله قبل به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا یک تابه نچسب را با کمی کره یا روغن مایع چرب کنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا کاملا داغ شود.

مرحله چهارم: پخت پنکیک خرمالو
با کمک ملاقه از مواد پنکیک بردارید و داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط ۲ الی ۳ دقیقه زمان دهید تا روی پنکیک حباب بزند و بعد با کفگیر برگردانید و بگذارید تا طرف دیگر نیز برای ۲ دقیقه پخته شود و بعد پنکیک های تهیه شده را روی هم قرار دهید و با پود قند یا عسل سرو کنید.

منبع: پارسی دی

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx