پوست خشک

این افراد بیشتر در معرض خطرخشکی پوست هستند

یک متخصص پوست گفت : در فصل پاییز و زمستان باتوجه به سردی هوا ، خشکی پوست بین مردم شیوع بیشتری دارد و برخی افراد ، بیشتر در معرض خطر می باشند و خانم های خانه داری که از مواد شوینده بیشتری استفاده می کنند بیشتر در معرض خشکی پوست هستند

به گزارش آی‌زندگی، دکتر علی ابراهیمی افزود: افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند ، افراد مسن ، کودکان ، خانم های خانه داری که از مواد شوینده بیشتری استفاده می کنند ، افرادی که کارهای ساختمانی انجام‌ می دهند و با مواد مختلف سروکار دارند و همچنین افرادی که با لوازم آرایشی ، در ارتباط پوستی هستند بیشتر در معرض خشکی پوست قرار می گیرند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، این متخصص پوست اظهار کرد : پوسته پوسته شدن ، خشکی و حس سوزش در پوست از علائم خشکی پوست می باشد و می بایست با اقدامات حفاظتی مانع از ایجاد آن  شد ، چنانچه خشکی پوست درمان نشود ضایعات پوستی ایجاد می کند. وی یکی از مهمترین راههای پیشگیری از خشکی پوست را محدود نمودن تماس با هوای سرد ، آفتاب ، آب داغ و مواد شوینده دانست و گفت:همچنین سعی شود نقاطی از بدن مثل دستها که به دفعات بیشتری شسته می شود با دستکش محافظت شود.

دکتر ابراهیمی گفت : استفاده از مواد نرم کننده و مرطوب کننده تاثیر بسزایی در درمان خشکی پوست دارد به ویژه مواد نرم کننده ای که شامل اوره است و بعد از مرطوب بودن پوست استفاده شود و رطوبت پوست را نگه دارد. وی افزود : افرادی که کل پوست بدنشان خشک است می توانند از لوسینهای بدن پس از استحمام استفاده کنند و نیازی نیست مرطوب کننده ها و لوسینها حتما گران قیمت باشند از مرطوب کننده های معمولی نیز می توان استفاده کرد و تاثیر بسیار مثبتی در کاهش خشکی پوست دارند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx