نمک

نمک، باکتری‌های مفید روده را از بین می‌برد

آزمایشات نشان می‌دهد که مصرف بالای نمک برای برخی از باکتری‌های روده کشنده است.

به گزارش آی‌زندگی، در یک بررسی جدید آمده است: مصرف بالای نمک ممکن است به برخی از باکتری‌های روده آسیب بزند و می‌تواند در بالا رفتن فشار خون و بروز بیماری‌هایی که سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، نقش داشته باشد. ارتباط بین فشار خون بالا و رژیم غذایی سرشار از نمک تایید شده است. همچنین رژیم غذایی پر نمک ممکن است پیشرفت بیماری‌های خود ایمنی از قبیل MS را تسریع کند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، به گفته محققان آلمانی نوعی باکتری روده موسوم به “لاکتوباسیلوس” در گروه باکتری‌های خوب قرار می‌گیرد. این باکتری‌ها بدن را در برابر برخی انواع بیماری‌ها حفظ می‌کنند. همچنین سال گذشته مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد باکتری لاکتوباسیلوس رشد چندین باکتری مقاوم به داروها را متوقف کرده و ممکن است به کاهش التهاب کلیه در زنان مبتلا به لوپوس کمک کند. محققان در جدیدترین مطالعه خود نشان دادند که مصرف مقدار بالای نمک موجب از بین رفتن این باکتری شده و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان مشاهده کردند نوعی از باکتری لاکتوباسیلوس در موش‌ها که از رژیم غذایی با میزان نمک بالا تغذیه شده‌اند از بین می‌رود. همچنین، رژیم غذایی پر نمک موجب افزایش فشار خون و فعال شدن سلول‌های ایمنی تحریک کننده التهاب می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx