چاردست و پا رفتن عجیب شتر در تپه‌های شنی شیب دار+ فیلم

شترها می توانند برای مدت طولانی بدون غذا یا آب زنده بمانند. آنها به راحتی می توانند 90 کیلوگرم اضافی حمل کنند و می توانند حدود 32 کیلومتر در روز در آب و هوای خشن بیابان راه بروند.

به گزارش آی‌زندگی؛ شترها می توانند برای مدت طولانی بدون غذا یا آب زنده بمانند. آنها به راحتی می توانند 90 کیلوگرم اضافی حمل کنند و می توانند حدود 32 کیلومتر در روز در آب و هوای خشن بیابان راه بروند.

شترها مانند اسب‌ها یورتمه نمی‌روند؛ این حیوانات در سرعت، هر دو پای راست خود را با هم و هر دو پای چپ را با هم حرکت می‌دهند. سرعت معمولی برای یک شتر 5 کیلومتر در ساعت است و شترهای مسابقه می‌توانند تا 25 کیلومتر در ساعت، سرعت داشته باشند.

شترها به دلیل پهن بودن پاهایشان می توانند به راحتی در بیابان راه بروند. پاهای پهن آنها به وزن بدن آنها اجازه می دهد تا در سطح بزرگ تری از زمین قدم گذارند که فشار وارده بر زمین توسط شتر را کاهش می‌دهد. همانطور که می دانیم فشار اعمال شده و مساحت با هم نسبت عکس دارند.

شترها باهوش هستند و نشان داده اند که عقل و هوش هیجانی یک کودک هشت ساله را دارند. هر دو شتر باختری و درومدری دارای ضریب انسفالیزاسیون (EQ) 1.3 هستند که سطحی مشابه با هوش فیل آفریقایی و بیشتر از هوش اسب است.

خبرآنلاین

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx