بوتاکس

۶ کاری که هرگز نباید قبل از تزریق فیلرها انجام دهید

امروزه تزریق فیلرها به‌دلیل اینکه نیازی به جراحی ندارد، به یکی از اقدامات زیبایی محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. با این‌‌حال، همچنان ممکن است که تزریق فیلرها با خطرات خاص خودش همراه باشد، مخصوصا اگر هیچ برنامه خاصی برای تزریق فیلر نداشته باشید و نکات مراقبتی قبل و بعد از آن را جدی نگیرید.

به گزارش آی‌زندگی، در این مطلب، جراحان پلاستیک صورت برای شما توضیح می‌دهند که چه کارهایی را هرگز قبل از تزریق فیلرها نباید انجام دهید.

 

۱. از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید

برای اینکه کبودی صورت پس از تزریق فیلر را به حداقل برسانید، باید حدود یک هفته مانده به جلسه تزریق فیلر حتما از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین، ایبوپروفن، ادویل/موترین و مکمل‌های گیاهی مثل روغن ماهی، جینکو، جینسنگ و… خودداری کنید. مصرف محصولات کافئین‌دار مثل قهوه هم در سه ساعت منتهی به تزریق فیلر به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. مصرف قهوه درست قبل از جلسه تزریق فیلر هم حساسیت پوست را افزایش می‌دهد و احساس ناراحتی هنگام تزریق را بیشتر می‌کند.

 

۲. بوتاکس تزریق نکنید

اگر در این مورد تصمیم گرفته‌اید که تزریق فیلر در کدام قسمت از صورت شما انجام بگیرد، حدود ۳ هفته قبل از تزریق فیلر به‌هیچ‌وجه نباید تزریقات بوتاکس و دیسپورت را در آن قسمت خاص از صورت انجام بدهید. اگر این شرط مهم را جدی نگیرید، تزریق فیلر می‌تواند ذرات بوتاکس و دیسپورت را پخش کند و احتمال شکل‌گیری نتایج نامطلوب را بیشتر کند.

 

۳. روندهای زیبایی دیگر را فعلا انجام ندهید

جدای از بوتاکس و دیسپورت، دیگر روندهای جوان‌سازی برای پوست صورت نباید در فاصله ۲ هفته مانده به تزریق فیلر انجام شوند. بنابراین لیفت صورت با نخ یا لایه‌برداری در مطب پزشک یا لیزردرمانی در ۲ هفته باقیمانده به تزریق فیلر به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، زیرا چنین کاری می‌تواند التهاب پوست را افزایش دهد. آسیب‌دیدگی سد اپی‌تلیال پوست، عارضه دیگری است که در این شرایط خاص، خطر ابتلا به عفونت را پس از تزریق فیلر بیشتر می‌کند.

 

۴. بین تزریق فیلر و کارهای دندانپزشکی فاصله بیندازید

در فاصله ۲ هفته مانده به تزریق فیلر و همچنین ۲ هفته بعد از تزریق فیلر نباید کارهای دندانپزشکی انجام بدهید. جدی گرفتن این کار از گسترش باکتری‌های دهان و ابتلا به عفونت جلوگیری می‌کند.

 

۵. اگر مریض هستید، جلسه تزریق فیلر را لغو کنید

اگر در روز تزریق فیلر مریض شدید یا اگر صورت شما به عفونت موضعی خاصی مبتلا شد، باید جلسه تزریق فیلر را لغو کنید. این کار ساده اما مهم از ابتلا به عفونت پس از تزریق فیلر جلوگیری می‌کند و شانس بروز تمامی مشکلات احتمالی بعد از این اتفاق را از بین می‌برد.

 

۶. اگر جوش‌های آکنه‌ای فعال دارید، فیلر تزریق نکنید

اگر آن قسمت از صورت که برای تزریق فیلر در نظر گرفته‌اید، دچار جوش‌های آکنه‌ای فعال شده است، قطعا باید جلسه تزریق فیلر را لغو کنید. تزریق فیلر در این شرایط به‌سادگی می‌تواند آکنه را گسترش دهد یا باعث ابتلا به عفونت شود. اگر هم نمی‌دانید که باید چه تصمیمی بگیرید، حتما قبل از شروع تزریق فیلر درباره این موضوع با متخصص پوست‌ومو مشورت کنید.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx