اولین رهبری که بعد از زلزله به ترکیه رفت را ببینید! +عکس

امیر قطر به عنوان اولین رهبر خارجی بعد از وقوع زلزله در ترکیه به استانبول سفر کرده و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش آی‌زندگی؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (یکشنبه ۱۱فوریه) با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر در کاخ ریاست جمهوری وحیدالدین استانبول دیداری غیرعلنی داشتند. رسانه‌های دیگر نیز تاکنون گزارشی درباره موضوع گفت‌وگوهای دو طرف منتشر نکرده‌اند.

این دیدار به عنوان بخشی از سفر کاری یک روزه امیر قطر به ترکیه انجام شد؛ او اولین رهبر از کشوری خارجی است که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه به این کشور سفر کرده است.

سحرگاه شش فوریه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و ساعاتی بعد پس لرزه شدیدی در مقیاس ۷.۶ ریشتر به وقوع پیوست؛ فاجعه‌ای که باعث خسارات جانی و مالی زیادی در دو کشور شد.

این در حالی است که از زمان وقوع این حادثه تاکنون کشور قطر ضمن ارسال کمک‌های خود به ترکیه، خطی هوایی بین دو کشور ایجاد کرد تا ارسال کمک‌ها به زلزله‌زدگان ترکیه‌ای آسان‌تر شود.

رسانه‌های قطری نیز گزارش‌هایی مبنی بر راه‌اندازی کارزاری به نام «کمک و حمایت» در تلویزیون این کشور برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه منتشر کرده و از کمک ۵۰ میلیون ریالی امیر قطر (معادل ۱۴ میلیون دلار) برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه خبر دادند.

مشرق

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx